31 فروردين 1401 - 13:30

کشورهای گروه ۷ روسیه را کاملا بایکوت نمی‌کنند

کشورهای صنعتی گروه هفت (G۷) نشست‌های وزرای دارایی گروه ۲۰ در واشنگتن دی سی در این هفته را که شامل مشارکت روسیه نیز می‌شود، بایکوت نمی‌کنند.
کد خبر : ۱۳۲۰۱۶
جی هفت

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، واشنگتن پست به نقل از منابع گزارش داد که کشورهای صنعتی گروه هفت (G۷) نشست‌های وزرای دارایی گروه ۲۰ در واشنگتن دی سی در این هفته را که شامل مشارکت روسیه نیز می‌شود، بایکوت نمی‌کنند. انتظار می رود آنتوان سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه که مورد تحریم آمریکا قرار گرفته، به طور مجازی در کنفرانس روز چهارشنبه شرکت کند. یکی از مقامات وزارت خزانه‌داری آمریکا که نامش فاش نشده به این روزنامه گفت که جانت یلن در جلسه افتتاحیه گروه ۲۰ شرکت خواهد کرد تا از وزیر دارایی اوکراین که از کی یف به این کنفرانس رفته حمایت کند. این مقام گفت که یلن از جلسات دیگر با حضور روسیه صرف نظر خواهد کرد و افزود که فشار خواهد آورد تا روسیه را از موسسات مالی جهانی خارج کند.



 این روزنامه گزارش داد که گروه کوچکتر G۷، عمدتاً متحدان نزدیک ایالات متحده، در محکومیت روسیه متحدتر بوده‌اند و اشاره شده که با رشد اقتصادی کشورهایی مانند چین و هند، رهبران غربی مجبور به همکاری گسترده ای با آنها شده‌اند تا نظام اقتصادی جهانی را تحت تاثیر قرار دهند. اشاره شده که بسیاری از ثروتمندترین کشورهای جهان، شامل خیلی از مناطق اروپا، به شدت به نفت و گاز طبیعی روسیه وابسته هستند و نشان می‌دهد که با وجود تحریم‌های شدیدی که ایالات متحده و متحدانش اعمال کرده‌اند، چقدر اقتصاد روسیه با بقیه جهان درهم‌تنیده است. کشورهای G۷ عبارتند از کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده. جی بیست از ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان تشکیل شده است. قبلا جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خواستار اخراج روسیه از گروه ۲۰ به دلیل عملیات نظامی این کشور در اوکراین شده بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها