03 ارديبهشت 1401 - 10:34

طلا به پایین‌ترین قیمت در دو هفته گذشته رسید

قیمت هر اونس طلا در معاملات دیروز با ۰.۹ درصد کاهش به ۱۹۳۴ دلار و ۶ سنت رسید. قیمت نقره هم با یک کاهش ۱.۶ درصدی به ۲۴ دلار و ۲۴ سنت در هر اونس رسیده است.
کد خبر : ۱۳۲۰۵۴
ذخایر طلای برزیل

به‌گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، قیمت طلا یک درصد در روز جمعه کاهش یافت و بزرگ‌ترین افت هفتگی خود را از اوایل ماه مارس تجربه کرد. این کاهش قیمت را می‌توان نتیجه سیاست فدرال‌رزرو آمریکا در بالا بردن نرخ سود خزانه‌داری و همچنین افزایش ارزش دلار دانست.


قیمت هر اونس طلا در معاملات دیروز با ۰.۹ درصد کاهش به ۱۹۳۴ دلار و ۶ سنت رسید. قیمت این فلز گران‌بها قبلاً به پایین‌ترین رقم طی دو هفته گذشته رسیده بود. طلا ۲.۱ درصد از ارزش خود را طی یک هفته گذشته ازدست‌داده است.


قیمت طلای آمریکا در معاملات آتی ۰.۷ درصد پایین آمده و به ۱۹۳۴ دلار و ۳۰ سنت رسیده‌است.


جروم پاول، رییس فدرال رزرو آمریکا در روز پنجشنبه گفت در اجلاس آینده این بانک در ماه مه در مورد افزایش نیم‌درصدی نرخ بهره مذاکره خواهد شد. اظهارات وی نشان می‌دهد اقدامات سخت‌گیرانه‌ای برای مهار روند افزایش تورم در راه است.


سخنان پاول باعث شد سود ۱۰ ساله اوراق قرضه‌ خزانه‌داری آمریکا افزایش یابد و ارزش دلار هم تقویت شود.


گرچه طلا همواره یک سرمایه‌گذاری ایمن طی دوره‌های افزایش تورم در نظر گرفته می‌شود، اما بالا رفتن نرخ بهره جهت مهار تورم، هزینه نگهداری این فلز گران‌بها را بالا می‌برد.


اول هنسن، تحلیلگر بانک ساکسو طی یادداشتی گفت:«علی‌رغم عملکرد ضعیف طلا در روزهای اخیر، این فلز گران‌بها همچنان مورد توجه مدیران سرمایه‌ای است که به‌دنبال یک سرمایه‌گذاری ایمن در برابر افزایش تورم، کاهش رشد اقتصاد، بی‌ثباتی‌های ژئوپولیتیکی و افزایش بی‌ثباتی در بازار سهام و اوراق قرض هستند.


قیمت نقره هم با یک کاهش ۱.۶ درصدی به ۲۴ دلار و ۲۴ سنت در هر اونس رسیده که با ۵.۶ درصد، بزرگ‌ترین کاهش هفتگی خود را از اواخر ژانویه تجربه می‌کند.


قیمت پلاتین ۳.۹ درصد پایین آمده و به ۹۳۰ دلار و ۴ سنت در هر اونس رسیده‌است. پالادیوم هم با یک کاهش ۱.۷ درصدی ۲۳۸۱ دلار و ۳ سنت معامله می‌شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر