09 ارديبهشت 1401 - 19:22

سیر نزولی قیمت طلا و سکه در هفته اول اردیبهشت

در اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۱، قیمت طلا و سکه در بازار داخلی با کاهش همراه بود که متاثر از کاهش قابل توجه قیمت طلای جهانی بود. در واقع کاهش قیمت جهانی اونس از ۱۹۵۰ دلار در روز اول اردیبهشت به ۱۸۹۴ در هفتمین روز، در کاهش قیمت طلا و سکه تاثیرگذار بود.
کد خبر : ۱۳۲۲۲۲
سکه و طلا

به گزارش خبرنگار ایبِنا, در هفته نخست اردیبهشت , قیمت جهانی طلا سیر نزولی داشت و به طور متوسط هر انس جهانی ۴۶ دلار کاهش داشت. همچنین با وجود اینکه شاهد افزایش اندک  ارز در بازار بودیم اما قیمت طلا و سکه بیشتر متاثر کاهش ۴۶ دلاری قیمت طلای جهانی قرار گرفت و با کاهش یافت.


بهای هر انس جهانی طلا ۱۸۹۲ دلار بود که کاهش ۴۶ دلاری داشته، آخرین قیمت سکه قدیم ۱۲میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است که صد هزار تومان افزایش هفتگی داشت. سکه جدید نیز با ۲۲۰ هزار تومان افزایش هفتگی به ۱۳ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان رسید.


نیم سکه با ۵۰ هزار تومان افزایش هفتگی به ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه با ۵۰  هزار تومان افزایش هفتگی به چهار میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.


همچنین سکه‌های یک گرمی با ۳۰ هزار تومان افزایش هفتگی به دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید و هر مثقال طلای آب شده در محدوده پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود که به طور متوسط ۲۵ هزار تومان افزایش داشت. 


روز چهارشنبه هر مثقال طلا در بازار ۵۶ میلیون و ۵۰ هزار ریال نرخ گذاری شد که کاهش ۶۹۰ هزار ریالی را نسبت به نرخ اولین روز از ماه یعنی ۵۶ میلیون و ۷۴۰ هزار ریال نشان می‌دهد.


همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار هم با ۱۶۶ هزار ریال کاهش از ۱۳ میلیون و ۱۰۴ هزار ریال به ۱۲ میلیون و ۹۳۸ هزار ریال رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر