10 ارديبهشت 1401 - 09:08

سودهای رسوب شده سهامداران از طریق سجام پرداخت می‌شود

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار طی اطلاعیه‌ای از اجرایی شدن فرآیند پرداخت مطالبات سنواتی سهامداران –سودهای رسوب‌شده- همزمان با عید سعید فطر خبر داد.
کد خبر : ۱۳۲۲۲۹
بورس

به گزارش ایبِنا، بر اساس اطلاعیه مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار مقرر شده است از چهارشنبه این هفته(۱۴ اردیبهشت) مقارن با روز عید سعید فطر، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از طریق شرکت‌ها و استفاده از اطلاعات سجامی سهامداران، امکان پرداخت مطالبات سنوات قبل سهامداران را فراهم کند.


بر این اساس تمامی ناشرانی که سود سنوات گذشته سهامداران را به دلایل مختلف از جمله عدم اعلام شماره حساب سهامدار، عدم مراجعه سهامدار به بانک، سجامی نبودن و سایر موارد پرداخت نکردند، باید از تاریخ اعلام شده فوق با هماهنگی سمات نسبت به پراخت سود سنوات گذشته سهامداران اقدام کنند و نتیجه اقدامات را در سامانه کدال منتشر کنند.


در این زمینه قائم مقام مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اظهار داشت: با توجه به الزام قانون بودجه سال ۱۴۰۱، همه ناشران ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار مکلف هستند تا توزیع سود تقسیمی مصوب مجمع سال جاری را با هماهنگی‌های از قبل انجام شده با شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از طریق سامانه توزیع سود به حساب سهامدارانی که در سامانه سجام ثبت نام کرده اند، واریز کنند.


غلامرضا ابوترابی با تاکید بر اینکه در این زمینه باید مسایلی مورد توجه قرار بگیرد تا در نهایت این تصمیم به مرحله اجرا برسد، اظهار داشت: شرکت سپرده گذاری مرکزی تا قبل از الزام قانونی شرکت‌ها برای پرداخت سود مصوب مجمع عمومی عادی ِآنها از طریق سامانه توزیع سود، طی سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به درخواست ناشرین اقدام به پرداخت سود به حساب سهامداران حقیقی کرده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر