12 ارديبهشت 1401 - 13:49

فراخوان بانک‌های چینی برای محافظت از دارایی‌های خارجی در برابر تحریم آمریکا

پکن خواستار این است که در صورت تنش‌های نظامی با تایوان از دارایی‌های خارج از کشور محافظت کند.
کد خبر : ۱۳۲۳۳۹
چین

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، طبق گزارش‌ها، دولت چین کنفرانسی داخلی با مقامات بانک‌های خارجی و داخلی برگزار کرد، این کشور به دنبال محافظت از دارایی‌های خارج از کشور در برابر تحریم‌های آمریکا با وجود تنش‌های نظامی احتمالی در تایوان است. فایننشیال تایمز به نقل از افراد مطلع گزارش داد که جلسه بین مقامات بانک مرکزی و وزارت دارایی چین و همچنین مدیران بانک های خارجی و داخلی در ۲۲ آوریل برگزار شد.


 یکی از افراد در این نشست به رسانه ها گفت: اگر چین به تایوان حمله کند، جداسازی اقتصاد های غربی و چین و بسیار شدیدتر از جدایی از روسیه خواهد بود، زیرا ردپای اقتصاد چین در همه نقاط جهان وجود دارد. بر اساس گزارش‌ها، مقامات چینی نگران هستند که در صورت وقوع درگیری نظامی منطقه‌ای یا بحران‌های دیگر، تحریم ‌هایی مشابه آنچه که علیه روسیه در مورد حمله به اوکراین اعمال شده، علیه چین اعمال شود.


 پکن بارها از ایالات متحده به دلیل تماس با تایوان انتقاد کرده و گفته است که این اقدام حاکمیت و تمامیت ارضی چین را نقض می کند و باعث بی ثباتی در منطقه می شود. دولت چین نیز تهدید کرده که این جزیره را تصرف خواهد کرد. تایوان، جزیره ۲۳.۵ میلیون نفری،از سال ۱۹۴۹ خودمختار بوده، اما هرگز به طور رسمی استقلال خود را از چین اعلام نکرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر