13 ارديبهشت 1401 - 12:24

قیمت نفت کاهش یافت

با نگرانی از تقاضای چین و بررسی ممنوعیت نفت روسیه توسط اتحادیه اروپا، قیمت نفت کاهش یافت.
کد خبر : ۱۳۲۳۵۰
نفت

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه قیمت نفت در دومین روز از معاملات کم رونق در آسیا کاهش یافت، با قرنطینه‌های کووید-۱۹ چین و تاثیر بر تقاضای سوخت و چشم‌اندازکاهش عرضه ناشی از تحریم احتمالی اروپا علیه نفت روسیه تحت تاثیر قرار گرفت. بهای معاملات آتی نفت برنت در ساعت ۹:۰۲ صبح به وقت تهران با ۲۳ سنت یا ۰.۲ درصد کاهش به ۱۰۷.۳۵ دلار در هر بشکه رسید، که باعث کاهش معاملات به دلیل تعطیلات در چین، ژاپن و بخش هایی از جنوب شرقی آسیا شد.


بهای معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز پس از رسیدن به ۱۰۵.۸۰ دلار، با ۲۴ سنت یا ۰.۲ درصد کاهش به ۱۰۴.۹۴ دلار در هر بشکه رسید. هر دو قرارداد معیار نفتی در روز دوشنبه بیش از ۴۰ سنت افزایش داشتند.


یک تحلیل گر کالاهای بانک مشترک المنافع، گفت: اگر تحریم اتحادیه اروپا اعلام شود، محرک مثبتی بوده است. محرک منفی شما قرنطینه‌های کووید چین است و هر دو  بسیار مهم هستند.پکن که ده‌ها مورد ابتلای جدید روزانه را در هفته دوم این سری خود گزارش می‌کند، در حال آزمایش انبوه ساکنان برای جلوگیری از قرنطینه مشابه شانگهای در ماه گذشته است. رستوران‌های پایتخت بزرگ ترین واردکننده نفت جهان و بسیاری دیگر ارز مکان ها بسته شده اند و خیابان‌ها در روز سه‌شنبه در تعطیلات پنج روزه روز کارگر تعطیل شدند.


انتظار می رود کمیسیون اروپا روز سه شنبه کار روی بسته ششم تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه به دلیل اقدامات این کشور در اوکراین را نهایی کند که شامل ممنوعیت خرید نفت روسیه می شود. روز دوشنبه دو مقام اتحادیه اروپا گفتند که ممکن است این تحریم مجارستان و اسلواکی را که هر دو به شدت به نفت خام روسیه وابسته هستند، نجات دهد. عرضه محدود محصولات سوختی بر تقاضای نفت خام افزوده است، که به افزایش بیش از ۴۰ سنتی نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت در روز دوشنبه پس از یک جلسه پرنوسان رسید.


تحلیل گران در یادداشتی اعلام کردند که صادرات بی سابقه از خلیج آمریکا در حال کاهش عرضه به بازار داخلی ایالات متحده است. بر اساس سرویس ردیابی محموله Vortexa Analytics حداقل ۲ میلیون بشکه در روز، بنزین، گازوئیل و سوخت جت در ماه آوریل از پالایشگاه های خلیج آمریکا خارج می شود. داده های موجودی انبار ایالات متحده را زیر نظر بازرگانان است. گروه صنعتی موسسه نفت آمریکا، ذخایر هفته منتهی به ۲۹ آوریل را امروز گزارش خواهد کرد و به دنبال آن داده های دولتی از اداره اطلاعات انرژی در روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.


پنج تحلیل گر شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز انتظار داشتند که میانگین ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۲۹ آوریل ۱.۲ میلیون بشکه کاهش داشته باشد همچنین پیش بینی کردند که ذخایر محصولات تقطیری شامل گازوئیل و نفت گرمایشی ۱.۲ میلیون بشکه کاهش یابد، در حالی که ذخایر بنزین ۳۰۰ هزار بشکه کاهش یافته است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر