ناامنی غذایی: تهدیدی برای سه چهارم جمعیت بریتانیا

بررسی‌ها نشان داده که قیمت مواد غذایی، نگرانی بزرگی برای سه چهارم بریتانیایی‌ها است.
کد خبر : ۱۳۳۳۲۲
انگلیس

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از گاردین، آژانس استانداردهای غذایی گفت تعداد افرادی که وعده های غذایی خود را حذف می کنند یا از بانک غذا استفاده می کنند در سال گذشته افزایش یافته است.


 به گفته آژانس استانداردهای غذایی (FSA)، هزینه غذا برای اکثر بریتانیایی ها، نگرانی بزرگی است، در حالی که تعداد افرادی که وعده های غذایی خود را حذف می کنند یا از بانک مواد غذایی استفاده می کنند در سال گذشته افزایش یافته است.این تحقیقات نشان داده که قیمت مواد غذایی در سه سال آینده یک نگرانی قابل توجه در آینده برای بیش از سه چهارم مصرف کنندگان بریتانیا (۷۶ درصد) خواهد بود، و تعداد استفاده از بانک مواد غذایی از حدود یک نفر در ۱۰ نفر در ماه مارس ۲۰۲۱ به نزدیک به یک نفر در شش نفر در ماه مارس امسال افزایش یافته است.


بیش از یک نفر از هر پنج نفر (۲۲ درصد) از افرادی که در ماه مارس مورد بررسی قرار گرفتند، گفتند که یک وعده غذایی را حذف کرده یا حجم وعده های غذایی را کاهش داده اند، زیرا توانایی خرید غذا را نداشته اند. تقریباً ۷۰ درصد گفتند که هزینه غذای سالم، نگرانی بزرگی برای آینده است و تقریباً دو سوم مردم، فقر غذایی و نابرابری غذایی را به عنوان نگرانی برای آینده غذا در بریتانیا ذکر کردند. ناامنی غذایی در میان افرادی که درآمد پایین تری داشتند، افراد جوان تر، افرادی که در خانواده های شلوغ تر زندگی می کردند و برای مردم آسیا، سیاه پوستان، آفریقایی ها و مردم کارائیب بیشتر بوده است.


 بر اساس آمارهای رسمی، تورم بریتانیا در ماه آوریل به ۹ درصد رسید که بالاترین نرخ در بیش از ۴۰ سال گذشته است در حالی که هزینه غذا، انرژی و حمل و نقل افزایش یافته است. طبق داده ها، قیمت مغازه ها در ماه می با سریع ترین افزایش نرخ در بیش از یک دهه گذشته افزایش یافت. تورم مواد غذایی در ماه می از ۳.۵ درصد در ماه آوریل به ۴.۳ درصد رسید که بالاترین میزان از آوریل ۲۰۱۲ است. نیمی از افراد مورد بررسی، نگرانی های قابل توجهی در مورد استانداردهای غذایی از زمان برگزیت ابراز کردند. به ویژه، افراد بسیاری نگران بودند که این ضعف، از خارج، ایمنی و کیفیت مواد غذایی موجود در بریتانیا را بسیار کاهش دهد.


آژانس استاندارد غذایی گفت که با کسب و کارهایی تعامل می کند تا اطمینان حاصل کند که محصولات آنها تا حد امکان ساده است و از کسانی که در بانک های مواد غذایی کار می کنند و افرادی که از آنها استفاده می کنند حمایت می کند تا بهترین روش ها را برای ذخیره سازی، آماده سازی و پخت و پز دنبال کنند. پروفسور سوزان جب، که ریاست این آژانس را بر عهده دارد، گفت: با وجود فشارهای فوری بر مردمی که برای خرید غذا تلاش می کنند، بانک های مواد غذایی نقشی حیاتی در جوامع ما ایفا می کنند. فوراً با صنعت و سایر دهندگان اصلی و خیریه‌های بانک غذا کار می‌کنیم تا ببینیم چه کارهای بیشتری می‌توانیم با هم انجام دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که مواد غذایی ایمن را بین افرادی که می‌توانند از این حمایت بهره‌مند شوند توزیع کنیم. این آژانس تخمین می زند که هنوز بیش از ۲۰۰ هزار تن غذای مازاد می تواند هر سال توزیع شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر