افزایش نرخ بهره در ماه جولای توسط بانک مرکزی اروپا

با جهش جدید تورم، بانک مرکزی اروپا به دنبال افزایش نرخ بهره در ماه جولای است.
کد خبر : ۱۳۳۳۳۹
لاگارد

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، پیش بینی می شود که بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه قصد خود را برای افزایش نرخ بهره در ماه آینده تایید کند، در حالی که افراد تعیین کننده نرخ در آمستردام، از زمان شروع همه گیری کرونا برای اولین بار نشست سیاسی خود را در خارج از فرانکفورت تشکیل می دهند. در حالی که تورم منطقه یورو با ۱۹ عضو در ماه می رکورد دیگری را ثبت کرد، افزایش نرخ بهره تنها در ماه جولای اتفاق خواهد افتاد در حالی که بانک مرکزی اروپا، طبق دستورالعمل آینده خود، باید ابتدا به طور رسمی به خرید خالص دارایی‌های خود پایان دهد.


سوال کلیدی این است که این تغییر در ماه‌های آینده چقدر شدید خواهد بود، برخی از تحلیل گران برآوردهای خود را برای افزایش بیشتر در ماه سپتامبر تغییر داده‌اند. مارک وال، اقتصاددان ارشد دویچه بانک، در یادداشتی تحقیقاتی گفت: تعدادی از اعضای شورای حاکم در حال حاضر آماده افزایش ۵۰ واحدی هستند. ما معتقدیم که بانک مرکزی اروپا به دست کم گرفتن نرخ تورم ادامه می‌دهد و انتظار داریم با گذر تابستان، از افزایش ۵۰ واحدی حمایت بیشتری شود.


بانک مرکزی اروپا همچنین پیش‌بینی‌های جدید کارکنان خود را برای رشد و تورم در این هفته منتشر خواهد کرد و فعالان بازار احتمالاً از نزدیک بر تورم ۲۰۲۴ نظارت خواهند کرد. همچنین انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا پیش‌بینی‌های رشد خود را کاهش دهد و پیش‌بینی‌های تورمی خود را به سمت بالا بازبینی کند، به طوری که تورم سال ۲۰۲۴ احتمالاً به ۲ درصد می‌رسد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر