مردم انگلیس با اختلال در زنجیره تأمین مواد غذایی مواجه هستند

روزنامه تلگراف در گزارشی اعلام کرد که افزایش قبوض انرژی باعث تعطیلی دائمی یکی از بزرگترین کارخانه‌های کود شیمیایی در انگلیس شده و نگرانی‌ها را در مورد عرضه مواد غذایی در این کشور افزایش داده است.
کد خبر : ۱۳۳۴۲۴
تورم

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، روزنامه تلگراف روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد که افزایش قبوض انرژی باعث تعطیلی دائمی یکی از بزرگترین کارخانه های کود شیمیایی در انگلیس شده و نگرانی ها را در مورد عرضه مواد غذایی در این کشور افزایش داده است.


کارخانه "اینس" در نزدیکی چستر برای تولید کود نیتروژن و گاز دی اکسید کربن استفاده می‌شد. این گاز برای موارد مختلفی از جمله بیهوش کردن حیوانات برای کشتار و بسته بندی گوشت مورد نیاز است.


به گفته تام برادشاو، معاون رئیس اتحادیه ملی کشاورزان انگلیس (NFU) تعطیلی این کارخانه "یک ضربه دیگر به کشاورزانی است که در حال حاضر از تورم فوق العاده بالا برای هزینه های کود رنج می برند.


وی همچنین گفت: این در زمانی اتفاق می افتد که هزینه ها و عرضه با خطر بی سابقه ای مواجه هستند.


این اتحادیه هشدار داده است که قیمت های بی سابقه کود می تواند کشاورزان را از کشت گندم مورد نیاز برای تولید نان منصرف کند.


قیمت این محصول از ۲۰۰ پوند به ازای هر تن قبل از همه گیری کووید-۱۹ بیش از سه برابر شده است و امسال به حدود ۶۲۵ پوند در هر تن رسیده است.


جو گیلبرتسون، رئیس بخش کودهای شیمیایی در کنفدراسیون صنایع کشاورزی انگلیس، هشدار داد که تعطیلی این کارخانه می‌تواند فشار بیشتری در جهت افزایش قیمت مواد غذایی وارد کند.


وی گفت: این همه چیز را تحت تأثیر قرار خواهد داد. اگر ما به کودهای نیتروژنی دسترسی نداشته باشیم، همه چیز از قیمت شیر و فرآورده های گوشتی در قفسه ها گرفته تا قیمت نان را تحت تاثیر قرار می دهد، زیرا گندم آسیاب شده به سطح بالایی از پروتئین نیاز دارد که از نیتروژن دریافت می کند. سپس باید غلات وارد شود و به دلیل بحران اوکراین کمبود آن وجود دارد.


بر اساس این گزارش، نرخ تورم در مواد غذایی در بریتانیا از ۳.۵ درصد در ماه آوریل به ۴.۳ درصد در ماه مه افزایش یافت که بالاترین نرخ از آوریل ۲۰۱۲ بود. قیمت مغازه ها نیز با سریع ترین نرخ در بیش از یک دهه گذشته افزایش یافت.


هزینه غذا برای اکثریت قریب به اتفاق بریتانیایی ها یک نگرانی بزرگ محسوب می‌شود. بر اساس گزارش آژانس استاندارد غذا، تعداد افرادی که وعده های غذایی خود را حذف می کنند یا از بانک‌های غذا (خیریه‌های پخش غذا) استفاده می کنند در سال گذشته افزایش یافته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها