25 خرداد 1401 - 12:27
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

صف خرید دلار برچیده شد/ کاهش ۲۰۰۰ تومانی نرخ دلار با بخشنامه جدید بانک مرکزی/ صرافی‌ها آماده عرضه ارز هستند

احمد لواسانی رئیس سابق کانون صرافان با اشاره به کاهش تقاضا در برابر عرضه ارز صادرکنندگان اظهار داشت: نرخ دلار در این روزها، با عقب نشینی قابل توجهی همراه شده است.
کد خبر : ۱۳۳۵۷۷
دلار یورو

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ با ابلاغیه مهم بانک مرکزی به صرافان مبنی بر اجازه خرید اسکناس ارز صادرکنندگان به قیمت توافقی و بدون محدودیت، حجم قابل توجهی از ارز صادرکنندگان به شبکه صرافی ها عرضه شده است. به گونه ای که با توجه به پیشی گرفتن عرضه بر تقاضا، نرخ دلار روز گذشته حدود ۱۲۰۰ تومان در صرافی ها کاهش یافت. از سوی دیگر، قمری وفا مدیر روابط عمومی بانک مرکزی خبر داد در معاملات روز گذشته، "از حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار ارز صادرکنندگان که امروز ‎صرافی‌ها عرضه کردند، تنها برای ۷۰۰ هزار دلار تقاضا وجود داشت؛ یعنی تقاضا ۴۰ درصد کمتر از عرضه بوده است."


در این باره دقایقی قبل احمد لواسانی رئیس سابق کانون صرافان در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به تداوم روند افزایش عرضه در برابر کاهش تقاضا در صرافی ها اظهار داشت: در روزهای اخیر با توجه به ابلاغیه بانک مرکزی، شاهد افزایش حجم قابل توجهی از ارز صادرکنندگان به سوی شبکه صرافی ها هستیم. این در حالی است که در پی این افزایش عرضه، میانگین قیمت دلار در چهار روز اخیر، روزانه بیش از ۵۰۰ تومان کاهش نرخ داشته است. به عبارت دیگر دلار در این مدت دو کانال افت داشته است. هرچند باید یادآور شد که در این شرایط، به دلیل محدودیت ۲۰۰۰ دلاری برای سرفصل سایر (خرید ارز از صرافی با کارت ملی و بدون مدارک مسافرتی، درمان، دانشجویی و ...)، خروجی ارز در صرافی ها با محدودیت مواجه شده است که این روند نیازمند اصلاح از سوی سیاست گذار است.


وی تاکید کرد: در صورتی که سقف ۲۰۰۰ دلاری برای سرفصل سایر با ملاحظاتی افزایش پیدا کند، صرافی ها این امکان را دارند تا به نیاز ارزی متقاضیان در اسرع وقت پاسخ دهند. به بیان دیگر در حال حاضر صرافی ها آماده عرضه ارز در سطح قابل توجهی هستند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر