26 خرداد 1401 - 12:45
رییس کل بانک مرکزی:

آرامش در بازار ارز حاکم شده است/ استقراض از بانک مرکزی خط قرمز دولت

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به برنامه‌های دولت سیزدهم برای اصلاح نظام بانکی اظهار کرد: با سیاست و تصمیماتی که بانک مرکزی اتخاذ کرده در این مدت کوتاه بازار ارز با آرامش در حال حرکت است.
کد خبر : ۱۳۳۶۰۸
علی صالح آبادی

به گزارش ایبِنا، هفتمین کنگره کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با حضور سید محمد حسینی دبیر کل و جمعی از اساتید عضو این کانون برگزار شد. در ابتدای این مراسم پیام آیت الله رئیسی رئیس جمهور خطاب به هفتمین کنگره کانون دانشگاهیان ایران اسلامی قرائت شد.


در این مراسم، علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی، اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس، علیرضا منادی نماینده مردم تبریز در مجلس، محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس، غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و جمعی از اساتید دانشگاه‌های کشور حضور داشتند.


اصلاح نظام بانکی در ۳محور 


علی صالح‌آبادی ؛ رئیس کل بانک مرکزی در این مراسم با اشاره به برنامه های اصلاحی بانک مرکزی در دولت سیزدهم اظهار داشت: بسیاری اوقات ما از اصلاح نظام بانکی صحبت می‌کنیم، کلیات آن همواره مطرح بوده و صاحب نظران نیز نکاتی هم در این زمینه از نگاه خود بیان کردند.


وی افزود: در دولت سیزدهم برنامه اصلاح بانک مرکزی تدوین و به ریاست محترم جمهور ارائه شده و ایشان نیز آن را تایید کردند. این مبنای اصلاح نظام بانکی در دولت است، اما ما در بانک مرکزی اصلاح نظام بانکی را در سه محور 
دنبال می‌کنیم.


رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به محورهای سه‌گانه اصلاح نظام بانکی گفت: اولین محور، اصلاح اصلاح رابطه دولت با بانک مرکزی و نظام بانکی است. محور دوم، اصلاح رابطه بانک مرکزی با بانک‌ها و سومین محور نیز اصلاح رابطه بانک‌ها با مردم است. بنابراین هرگاه از اصلاح سخن می‌گوییم هر کدام از این محورها مطرح می‌شود که به تنهایی اهمیت ویژه‌ای دارند.


وی ادامه داد: اگر محور اول اصلاح شود می‌تواند باعث تورم را کاهش بدهد، تورم یکی از عوامل تورم در اقتصاد کشور است که به نوع رابطه دولت و بانک مرکزی باز می‌گردد. این که در سنوات مختلف و گذشته دولت ها با کسری بودجه مواجه بودند و این کسری بودجه را از بانک مرکزی تامین می کردند یکی از عوامل رشد پایه پولی و رشد نقدینگی بوده است که باعث تورم می‌شود.


صالح آبادی بیان داشت: یکی از محورهایی که بسیار بر آن تاکید کرده بودیم این بود که باید رابطه دولت با بانک مرکزی اصلاح شود. 


رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به برنامه‌های دولت سیزدهم برای اصلاح نظام بانکی اظهار داشت: با سیاست و تصمیماتی که بانک مرکزی اتخاذ کرده در این مدت کوتاه بازار ارز با آرامش در حال حرکت است. 
ادامه دارد ... 


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر