26 خرداد 1401 - 13:28

ریزش قیمت ارز ادامه دارد / دلار وارد کانال ۳۰ هزار تومان شد

امروز و در ادامه‌ روند کاهشی قیمت ارز در روزهای گذشته، قیمت دلار حدود ۶۰۰ تومان کاهش یافته و وارد کانال ۳۰ هزار تومان شد.
کد خبر : ۱۳۳۶۱۰
دلار یورو

به گزارش ایبِنا، کامران سلطانی‌زاده رئیس کانون صرافان اعلام کرد که امروز و در ادامه‌ی روند کاهشی ارز در روزهای اخیر، قیمت دلار امروز(پنجشنبه، ۲۶) با کاهش حدود ۶۰۰ تومانی نسبت به روز گذشته، وارد کانال ۳۰ هزار تومان شد.


سلطانی زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سامانه نیما نیز عرضه از تقاضا بشدت پیشی گرفته و وارد کنندگان از خرید ارز، همچنان برای نرخ‌های مناسب امتناع می‌ورزند.


رئیس کانون صرافان در ادامه گفت: هموطنان می‌تواننند برا ی خرید با سرفصل سایر به صرافی های سراسر کشور مراجعه نمایند.


پس از اجرای سیاست جدید ارزی بانک مرکزی از روز دوشنبه(۲۳خرداد) قیمت دلار روند کاهشی به خود گرفته و تا امروز حدود ۳هزار و ۶۰۰ تومان کاهش یافته است.


براساس ابلاغیه جدید بانک مرکزی صرافی‌ها مجازند تا ارز اسکناس صادرکنندگان را با نرخ توافقی، خریداری و به متقاضیان ارز بفروشند. با آغاز اجرای این سیاست ارزی بانک مرکزی، صادرکنندگان برای فروش ارزشان به صرافی‌ها، به صف شدند و تقاضا هم کاهش پیدا کرده است. مسئله‌ای که قیمت دلار را در شیب نزولی قرار داده است.


همچنین امروز با صدور بخشنامه جدید بانک مرکزی، به صرافی ها اجازه داده شد تا علاوه بر ارز صادرکنندگان، نسبت به خرید ارز از همه اشخاص حقیقی و حقوقی با نرخ توافقی به منظور فروش به متقاضیان اقدام کنند. 


در این بخشنامه آمده است که این خرید ارز از سوی صرافی‌ها با دریافت اصل اظهارنامه گمرکی معتبر مبنی بر ورود اسکناس با نرخ توافقی انجام می‌شود. ضمن اینکه مانند گذشته خرید اسکناس خرد از اشخاص با رعایت مقررات ارزی و مبارزه با پولشویی امکان پذیر است. 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر