واشنگتن شرکت های چینی و اماراتی را تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا شرکت هایی را هدف تحریم قرار داده که به فروش فرآورده های نفتی ایران کمک می کنند.
کد خبر : ۱۳۳۶۵۴
برجام

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، شرکت‌های چینی و اماراتی، همراه با شبکه‌ای از تولیدکنندگان پتروشیمی ایران، برای کمک به تهران برای دور زدن تحریم‌ها با حمایت از فروش محصولات پتروشیمی خود در بازارهای بین‌المللی، تحت تحریم‌های ثانویه آمریکا قرار گرفته‌اند. بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا که روز پنجشنبه منتشر شد، این تحریم ها علیه دو شرکت مستقر در هنگ کنگ، سه شرکت در ایران و چهار شرکت در امارات متحده عربی اعمال شد.


تمام منافع اموال این شرکت های تحت صلاحیت ایالات متحده مسدود شده و ممکن است کسانی که با آنها معامله می کنند نیز تحت برخی شرایط تحریم یا مجازات شوند. این مجازات برای یک شهروند چینی جینفنگ گائو و یک شهروند هندی محمد شهید رکن الدین بهور نیز اعمال شد. برایان ای نلسون معاون وزیر خزانه داری آمریکا با اشاره به توافق هسته ای ایران گفت: ایالات متحده مسیر دیپلماسی معناداری را برای بازگشت متقابل به پایبندی به برجام دنبال می کند.


 وی افزود: در صورت عدم توافق، به تحریم خود برای محدود کردن صادرات نفت، فرآورده های نفتی و محصولات پتروشیمی از ایران ادامه خواهیم داد. کمپین فشار حداکثری تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، که یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران(برجام)، در سال ۲۰۱۸ خارج شد، آغاز شد. این توافق در سال ۲۰۱۵ بین ایران، آمریکا، آلمان، بریتانیا، فرانسه، چین و روسیه امضا شد و خواستار لغو تمامی تحریم ها در ازای کاهش برنامه هسته ای ایران شد. تهران برنامه هسته ای خود را در واکنش به خروج واشنگتن از برجام تشدید کرده است. آخرین تحریم ها توسط معاون سیاست اقتصادی وزیر امور خارجه ایران ناکارآمد خوانده شد. مهدی صفری در گفتگو با تلویزیون دولتی ایران گفت: صنعت پتروشیمی و محصولات آن مدت‌هاست که تحت تحریم بوده، اما فروش ما از کانال‌های مختلف ادامه داشته و خواهد داشت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر