اتحادیه اروپا به استفاده از ذخایر گازی روی آورد

اعضای اتحادیه اروپا از زمانی که شروع به استفاده از ذخیره فعال انرژی کرده‌اند، اولین کمبود ذخیره گاز را تجربه کردند.
کد خبر : ۱۳۳۶۶۴
گاز

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، طبق آخرین داده‌های زیرساخت گاز اروپا به نقل از بلومبرگ، برای اولین بار در دو ماه گذشته، میزان ذخیره گاز اتحادیه اروپا این هفته کاهش یافت. این افت، که نشانه‌ عمیق‌تر شدن بحران انرژی در اروپا تلقی می‌شود، باعث شد که سود معاملات آتی سوخت به بیشترین میزان هفتگی خود از اواخر ماه فوریه افزایش یابد.


یک مقام متخصص، گفت: واضح است که این اتفاق نباید در این فصل رخ می داد و برای بازار ناراحت کننده بوده و احتمالاً قیمت ها را پشتیبانی می کند. کاهش این ذخایر، که اغلب در اوج فصل زمستان مصرف می شوند، در بحبوحه کاهش عرضه گاز به مشتریان در ایتالیا، آلمان، فرانسه و اتریش توسط شرکت عظیم انرژی روسیه گازپروم در دو روز گذشته رخ داد. روز سه شنبه، شرکت سن پترزبورگ اعلام کرد که تحویل گاز از طریق خط لوله نورد استریم را پس از اینکه تامین کننده تجهیزات آلمانی زیمنس انرژی نتوانست واحدهای پمپاژ گاز را به موقع به ایستگاه کمپرسور خود بازگرداند، کاهش می‌دهد.


این شرکت روسی عرضه گاز به فنلاند، لهستان، بلغارستان، دانمارک، شرکت هلندی گاز ترا و غول انرژی شل را کاهش داده است که به دلیل قراردادهای آلمانی خود و امتناع از پیشنهاد پذیرش طرح پرداخت گاز در ازای روبل توسط مسکو را در پاسخ به تحریم های فراوان اعمال شده توسط بسیاری از کشورهای غربی و سایرین بوده است. گزارش ها حاکی از آن است که عرضه گاز روسیه به سایر نقاط اروپا از طریق خط لوله نورد استریم در این هفته ۶۰ درصد کاهش یافت و قیمت ها را افزایش داد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر