28 خرداد 1401 - 14:39
دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی در گفتگو با ایبِنا؛

تحریم شرکت‌های پتروشیمی نمایشی است/ امسال ۱۴ میلیارد دلار ارزآوری خواهیم داشت

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی گفت: هیچ نگرانی از بابت تحریم پتروشیمی وجود ندارد و این در شرایطی است که بعضی از محصولات پتروشیمی به صورت پیش فروش است. یعنی این گونه نیست که محصولی روی دست ما باقی مانده باشد و ما نتوانیم صادر کنیم.
کد خبر : ۱۳۳۶۶۵
نشست رئیس‌کل بانک مرکزی با مدیران پتروشیمی‌ها

احمد مهدوی؛ دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به اینکه تحریم شرکت های پتروشیمی در گذشته هم چندین بار اتفاق افتاده بود، اظهار داشت: اکثر شرکت‌های پتروشیمی کشورمان در شرایط تحریم به سر می‌برند.


وی افزود: این تحریم اخیر هم در حقیقت یک نمایش است و هیچ اثری در روند تولید و صادرات پتروشیمی ندارد و شرکت های داخلی، روال کاری خود را ادامه می‌دهند. به بیان دیگر، این شرکت‌هایی که نام برده شده چه شرکت‌های داخلی و چه شرکت هایی که مدعی شده اند در خارج از کشور و در چین و امارات هستند، با این تحریم ها، هیچ تاثیر منفی در فرآیند تولید و صادرات آن ها به وجود نخواهد آمد.


مهدوی ادامه داد: شرکت‌های داخلی نام برده شده، چندین بار در سال‌های اخیر تحریم شده‌اند، یعنی اتفاق جدیدی نیست و صرفا یک نمایش با اهداف سیاسی است. در حقیقت قصد داشته‌اند این گونه نشان دهند که حرکت‌های جدیدی در زمینه تحریم انجام داده‌اند، ولی آنچه در واقعیت وجود دارد، نمایش حرکتی است که چندین بار تا به امروز تکرار شده است و نتیجه‌ای هم برای آن‌ها نداشته است.


وی با اشاره به اینکه تحریم هیچ اثری در صادرات و ارزآوری صنعت پتروشیمی نخواهد داشت، افزود: هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد و این در شرایطی است که بعضی از محصولات پتروشیمی به صورت پیش فروش است. یعنی این گونه نیست که محصولی روی دست ما باقی مانده باشد و ما نتوانیم صادر کنیم.


دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی در پایان اظهار داشت: سال گذشته ۱۲.۵ میلیارد دلار فقط به سامانه نیما عرضه داشتیم و در مجموع ۱۴.۵ صادرات داشتیم و امسال هم قطعا این رقم بیشتر خواهد بود. وی افزود: برآورد ما برای سال جاری در خصوص ارزآوری برای سامانه نیما، رقم حدود ۱۴ میلیارد دلار و در مجموع بالای ۱۵ میلیارد دلار است.

برچسب ها: تحریم پتروشیمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر