وزیر خزانه‌داری ایالات متحده:

تورم آمریکا به طور غیر قابل قبولی بالاست

وزیر خزانه‌داری آیالات متحده گفت: رکود اقتصادی آمریکا اجتناب‌ناپذیر نیست، اما تورم به‌طور غیرقابل قبولی بالاست.
کد خبر : ۱۳۳۷۲۵
یلن

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، جانت یلن، وزیر خزانه داری گفت رکودی که بسیاری از آمریکایی‌ها از آن بیم دارند به هیچ وجه قریب الوقوع نیست. در سال جاری صحبت از رکود زیاد شده و تورم همچنان بالاست و فدرال رزرو برای مقابله با آن اقدامات مقتضی را انجام می‌دهد. روز چهارشنبه، فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را ۷۵ واحد پایه اعلام کرد که بیشترین افزایش آن از سال ۱۹۹۴ است. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو هم تصمیم کمیته بازار آزاد فدرال را برای ادامه مسیر خود برای تشدید سیاست پولی به منظور مهار تورم نشان داد.


در عین حال، انتظار می رود که ترکیب مقاومت در هزینه‌های مصرف کننده و رشد شغلی، ایالات متحده را از رکود خارج کند. یلن در مصاحبه ای با ABC در این هفته گفت: من انتظار دارم که رشد اقتصادی کند شود. اکنون طبیعی است که ما انتظار گذار به رشد پایدار و باثبات را داریم، اما فکر نمی‌کنم رکود به هیچ وجه اجتناب‌ناپذیر باشد.


اگرچه به نظر می رسد یلن در مورد اجتناب از رکود خوشبین باشد، اما اقتصاد جهانی در ماه های آینده با تداوم جنگ در اوکراین، تورم رو به رشد و همه گیری کووید-۱۹ همچنان با تهدیدهای جدی مواجه است. یلن گفت: واضح است که تورم به طور غیرقابل قبولی بالا است. با این حال، او معتقد نیست که کاهش هزینه های مصرف کننده دلیل رکود اقتصادی باشد. یلن گفت که بازار کار ایالات متحده قوی‌ترین بازار دوره پس از جنگ است و پیش‌بینی کرد که تورم در ماه‌های آینده کاهش خواهد یافت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر