04 تير 1401 - 17:36
معرفی انواع تسهیلات؛

انواع وام های بانک پاسارگاد و شرایط دریافت

بررسی شرایط تسهیلات دهی بانک پاسارگاد نشان از این دارد که این بانک پنج نوع وام را با شرایط متفاوت نسبت به سایر بانک ها در اختیار متقاضیان قرار می دهد. بانک پاسارگاد با ۳۴۱ شعبه در سطح کشورفعالیت می کند.
کد خبر : ۱۳۳۹۲۲

تعطیلی کلیه شعبه‌های بانک پاسارگاد در استان‌های

به گزارش ایبِنا، یکی از مهمترین خدمات بانک ها به مشتریان ارائه تسهیلات است که تحت عناوین مختلف و با نظر گرفتن شرایط متفاوت برای متقاضی در نظر گرفته می شود. بانک پاسارگاد از جمله بانک هایی است که با پنج نوع از تسهیلات در این زمینه فعالیت خوبی دارد. جعاله، ضمانت بانکی، مضاربه، کاپ کارت و ازدواج از جمله تسهیلات بانک پاسارگاد به حساب می آید که در زیر به صورت جداگانه درباره کاربرد و چگونگی استفاده از آنها توضیح داده می شود. 

 

 جعاله

 

معنای جعاله عبارت از این است که شخصی مبلغ یا اجرت معلومی را درمقابل انجام عملی معین طبق قرارداد به طرف دیگر واگذار کند. این نوع از تسهیلات برای گسترش امور تولیدی، بازرگانی و خدماتی به کار گرفته می شود. امتیاز تسهیلات فوق دراین است که دریافت آن طبق قرارداد به دفعات و اقساط مساوی یا غیرمساوی در سررسید یا سررسیدهای معین بلامانع است. همچنین حداکثر تسهیلات اعطایی برای جعاله تعمیرات مسکن با سود ۱۸ درصد، ۴۰۰میلیون ریال خواهد بود.

 

لازم به یادآوری است که متقاضی تسهیلات جعاله باید مدارک خود را به شعبه درخواست کننده ارائه کند. این مدارک، برگ درخواست که در آن نوع کار، مورد مصرف تسهیلات در خواستی، مدت انجام کار، نحوه و مدت باز پرداخت وثایق و تضمینات قید شده، مدارک و مجوزهای لازم به منظور احراز موارد مصرف تسهیلات جعاله، از جمله سند مالکیت برای تسهیلات جعاله تعمیرات، پیش‌فاکتور مربوط به خرید اموال مورد معامله جعاله، فتوکپی (تطبیق داده شده با اصل) سند مالکیت به نام شخص تسهیلات گیرنده وثایق و تضمینات، فاکتور خرید اموال موضوع معامله جعاله همچنین  کپی تمام صفحات شناسنامه و کارت‌ملی متقاضی را در بر می گیرد. 

 

اما چنانچه متقاضی فاقد حساب در بانک باشد، اطلاعات اخذ شده درباره متقاضی.، فتوکپی پروانه کسب معتبر متقاضی، فتوکپی اسناد مربوط به مالکیت یا سرقفلی یا اجاره نامه معتبر محل کار متقاضی در صورتی که جعاله در امور تولیدی یا خدماتی باشد، شماره حساب جاری متقاضی و تاریخ افتتاح آن، فتوکپی کلیه صفحات شناسنامه و کارت‌ملی متقاضی و در مورد اشخاص حقوقی فتوکپی شناسنامه اعضا هیئت‌مدیره ومدیرعامل شرکت، درخواست کتبی متقاضی و ارائه مدارک شغلی مستند بر استطاعت مالی متقاضی در بازپرداخت تسهیلات اعطائی، کپی سند مالکیت به نام شخص تسهیلات گیرنده، تهیه گزارش اطلاعاتی از متقاضی و تکمیل فرم‌ها و قراردادهای مربوطه باید ارائه شود. 

 

مضاربه

 

مضاربه قراردادی سه ماهه است که به موجب آن یکی از افراد پذیرنده معامله، سرمایه را تامین می کند و با قید اینکه طرف دیگر با آن تجارت کرده، در سود هر دو طرف شریک خواهند بود. مضاربه صرفاً در بخش بازرگانی کاربرد دارد.

 

متقاضیان دریافت این تسهیلات باید موارد زیر را در نظر داشته باشند که بانک مجاز به مضاربه با بخش خصوصی نیست. بانک می‌تواند سرمایه مورد نیاز را به تدریج یا به طور یکجا در اختیار عامل قرار دهد. لازم به ذکر است هزینه‌های مانند قیمت خرید کالا، هزینه بیمه و حق ثبت سفارش، هزینه حمل‌ونقل، هزینه انبار داری حقوق گمرکی و سود بازرگانی، هزینه‌های بانکی، هزینه‌های بسته‌بندی، مالیات بر ارزش افزوده و توقف و انتظار نوبت کشتی برای مضاربه قابل قبول است.

 

فتوکپی سند مالکیت وثابق وتضمینات متقاضی و پروانه کسب، در صورت اجاره بودن محل اجاره‌نامه و سایر مدارکی که به نظر شعبه اخذ و نگهداری آن‌ها ضروری به نظر می رسد از جمله شرایطی است که متقاضی برای دریافت مضابه در مواردی که دارای پرونده عمومی نزد شعبه است، باید مورد توجه داشته باشد. همچنین در صورتی که مشتری فاقد حساب نزد بانک باشد شرایط آن  فتوکپی اسناد مربوط به مالکیت ملک یا سرقفلی یا اجاره‌نامه معتبر محل کار متقاضی، فتوکپی کارت بازرگانی، فتوکپی پروانه کسب معتبر متقاضی، شماره حساب جاری و تاریخ افتتاح آن، فتوکپی کلیه صفحات شناسنامه متقاضی و درمورد شخص حقوقی، فتوکپی شناسنامه اعضای هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت است. 

 

ضمانت نامه بانکی

 

در ضمانت نامه‌هایی که توسط بانک صادر می‌شود، بانک متعهد می شود در صورت درخواست ذی‌نفع (کارفرما) تا مبلغ مندرج در ضمانت‌نامه به وی پرداخت شود.

 

ضمانت‌نامه شرکت در مناقصه ، ضمانت‌نامه شرکت در مزایده، ضمانت‌نامه حسن انجام کار / حسن انجام تعهدات، ضمانت‌نامه پیش‌پرداخت، ضمانت‌نامه استرداد کسور وجه الضمان یا استرداد تضمین حسن انجام کار، ضمانت‌نامه تعهد پرداخت،  ضمانت‌نامه تعهد پرداخت، ضمانت‌نامه خروج از کشوروضمانت‌نامه گمرکی از انواع ضمانت نامه بانکی به حساب می آید. 

 

کاپ کارت

 

تسهیلات خُرد در نظام بانکی در راستای حمایت از مصرف‌کنندگان و تقویت قدرت خرید آن‌ها اعطا می‌شود و از این روی کارت اعتباری به‌عنوان یکی از ابزارهای اصلی اعطای این نوع تسهیلات همیشه در بین مشتریان پرطرفدار بوده است. اعطای تسهیلات خرد در قالب کارت‌اعتباری سبب می‌شود تا مشتریان دست‌رسی سریع‌تری به منابع مالی لازم در قالب اعتبار خرید کالا و خدمات داشته باشند و بانک‌ها نیز با اطمینان بیشتر و روال اداری ساده‌تری بتوانند تسهیلات مدنظر مشتریان را فراهم کنند.

 

طرح «کاپ کارت» (کارت اعتباری پاسارگاد)، بر مبنای اعتبارسنجی هوشمند مشتریان و در راستای گسترش هرچه بیشتر سطح مراودات ایشان با بانک پایه‌ریزی شده است. در این طرح پس از بررسی امتیاز محاسبه‌شده برای سپرده‌های مشمول مشتریان متقاضی، در صورت احراز شرایط اعتبارسنجی تسهیلاتی در چارچوب عقد مرابحه و در قالب کارت اعتباری توسط شعبه به ایشان اعطا می‌شود. در حال حاضر این طرح کلیه مشتریان حقیقی بانک پاسارگاد که دارای سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت‌عادی یا قرض‌الحسنه جاری (شامل سپرده‌های با دسته‌چک و بدون دسته‌چک) هستند را در بر می‌گیرد.

 

متقاضیان جهت بهره‌مندی از مزایای طرح فوق، می‌توانند پس از ثبت درخواست خود از طریق برنامه کاربردی (اپلیکیشن) بانکداری دیجیتالی بانک پاسارگاد با نام «ویپاد»، جهت اعتبارسنجی و بررسی شرایط خود به شعبه عامل مراجعه نمایند تا پس از گذشت حداقل ۳ماه از ثبت درخواست و احراز شرایط اعتباری لازم، تسهیلات در قالب کارت‌اعتباری به متقاضیان تعلق گیرد.

 

نحوه محاسبه امتیاز جهت برخورداری از این طرح بدین صورت است که به ازای هر ۱،۰۰۰،۰۰۰ریال از «حداقل موجودی روزانه» سپرده‌های مشمول مشتریان از زمان «ثبت درخواستِ دریافت تسهیلات» از طریق برنامه کاربردی (اپلیکیشن) ویپاد یک امتیاز در نظر گرفته می‌شود. درنهایت پس از حداقل ۳ماه تا حداکثر یک ‌سال، امتیاز تجمیعی سپرده‌های مشمول مشتریان ملاک اعتبارسنجی برای دریافت تسهیلات خواهد بود.

 

لازم به توضیح است که حداقل مبلغِ تسهیلات اعطایی به مشتریان در قالب این طرح ۱۰۰میلیون ریال و حداکثر مبلغ ۲میلیارد ریال است. البته باید توجه داشت، از آنجا که مجموع اعتبار قابل‌تخصیص از سوی شبکه بانکی کشور به هر مشتری در قالب کارت اعتباری، حداکثر ۲میلیارد ریال است، تخصیص اعتبار در قالب طرح «کاپ کارت» (کارت اعتباری پاسارگاد) نیز با رعایت این محدودیت لحاظ خواهد شد.

 

شایان ذکر است، نرخ‌های سود بازپرداخت تسهیلات کارت اعتباری در ازای امتیازهای کسب‌شده از سپرده قرض‌الحسنه جاری مشتری، متناسب با ضریب اعطای تسهیلات و با توجه به شرایط درخواستی ایشان ۱۲، ۱۵ و ۱۸درصد سالیانه و در ازای امتیاز کسب‌شده از سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت عادی، ۱۵ و ۱۸درصد سالیانه در نظر گرفته خواهد شد. هم‌چنین مهلت بازپرداخت این تسهیلات به‌صورت یکجا حداقل ۳ماه و حداکثر یک سال و در صورت بازپرداخت اقساطی حداقل ۱۲ ماه و حداکثر ۳۶ ماه تعیین شده است.

 

تسهیلات ازدواج

 

سقف تعیین‌شده برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هریک از متقاضیان ۷۰۰میلیون ریال است ولی در صورتی که متقاضی خانم (زوجه) زیر ۲۳ سال و متقاضی آقا (زوج) زیر ۲۵ سال سن داشته باشند، به استناد قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، این مبلغ تا سقف یک میلیارد ریال قابل پرداخت است.

 

متقاضیان دریافت این تسهیلات در مرحله نخست می‌بایست درخواست خود را در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بانک مرکزی جمهوری اسلامی به نشانی ve.cbi.ir ثبت و از بین بانک‌های عامل، یکی را انتخاب و کد رهگیری دریافت نمایند. سپس پس از دریافت پیامک به شعبه بانک تعیین‌شده مراجعه فرمایند تا با تکمیل پرونده و مدارک موردنظر مراحل پرداخت تسهیلات صورت پذیرد.

 

ارسال‌ نظر
بهروز
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
۰
سلام من وام سیصد میلیون چگونه در یافت کنم با حقوق ۱۲ میلیون خواهشمند است راهنمایی کنید
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها