07 تير 1401 - 11:52

قیمت دلار به کانال ۲۸ هزار تومان بازگشت

همزمان با کاهش قیمت‌ها در بازار ارز، قیمت دلار توافقی در بازار متشکل ارزی وارد کانال ۲۸ هزار تومان شده است.
کد خبر : ۱۳۴۰۲۸
دلار یورو

به گزارش ایبِنا، با افزایش عرضه ارز از سوی صادرکنندگان در بازار متشکل ارزی، قیمت خرید و فروش ارز توافقی از صبح امروز وارد کانال ۲۸ هزار تومان شده است.


این درحالی است که قیمت دلار در بازار آزاد نیز هم اکنون حدود ۳۰ هزار تومان، است؛ فعالان بازار ارز پیش از این بارها گفته بودند احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ها در روزهای آینده وجود دارد.


صراف‌های عضو بازار متشکل ارزی می گویند: خرید و فروش در بازار به تعادل رسیده است؛ عرضه های ارز نیز بالاست و به تقاضاها پاسخ داده می شود. از صبح امروز میزان عرضه بیشتر از تقاضا بوده است.


فعالان بازار می‌گویند: اقدامات مثبت بانک مرکزی در بازار ارز و افزایش عرضه ارز از سوی صادرکنندگان در بازار موجب شد تا مدار قیمتی در این بازار نزولی شود؛ ضمن اینکه خبرهای مثبت از مذاکرات هسته ای و آغاز مجدد رفت و آمدهای سیاسی این خبر را در بازار مخابره کرده که احتمال کاهش بیشتر قیمت ها در روزهای آینده وجود دارد.


برهمین اساس نیز بر تعداد فروشنده های ارز در بازار افزوده شده است؛ صراف ها می گویند قیمت دلار در صرافی های مجاز بین ۲۹ هزار تا ۳۰ هزار تومان در نوسان است؛ نکته مهم در بازار این است که قیمت دلار در بین دلال های حاشیه خیابان فردوسی نیز در کانال ۳۰ هزار تومان قرار دارد. 


گزارش های میدانی از فردوسی همچنین نشان می‌دهد که اکثر صراف ها فروشنده هستند و فعلاً میل به خرید ارز وجود ندارد چراکه به اعتقاد فعالان بازار ارز، قیمت ها در آینده نزدیک بازهم کاهش خواهد یافت.


منبع: تسنیم

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر