13 تير 1401 - 17:37

برگزیدگان رویداد “داده‌های باز” به سندباکس بانک‌مرکزی معرفی می‌شوند

طرح‌های برگزیده رویداد «چالش توسعه سرویس‌دهی مبتنی بر داده‌های باز 1401» با حمایت شرکت ملی انفورماتیک به سندباکس رگولاتوری بانک مرکزی راه پیدا می‌کنند.
کد خبر : ۱۳۴۲۲۶
سندباکس

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط‌عمومی شرکت ملی انفورماتیک، این شرکت با حمایت مادی و معنوی از چالش توسعه سرویس‌دهی مبتنی بر داده‌های باز که از سوی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و بخش IEEE برگزار خواهد شد، زمینه راهیابی طرح‌های برگزیده این چالش را به سندباکس رگولاتوری بانک مرکزی فراهم می‌کند.


این رویداد که با حضور متخصصان و فعالین فناوری اطلاعات برگزار می شود و دانشجویان، اساتید، پژوهشگران و تمام فعالان حوزه داده می‌توانند در آن مشارکت کنند با اهدف آموزش و فرهنگ‌سازی در داده‏‌های باز و استفاده هدفمند از آن‏ها​، ایده‌پردازی در خصوص توسعه کاربردها و خدمات مبتنی بر داده‌‏های باز، تحلیل و شناسایی پتانسیل داده باز در کشور، ایده‌پردازی در خصوص نحوه توسعه داده باز در کشور و همچنین آموزش و ارتقای تخصص نیروی انسانی کشور در این حوزه برگزار می‌شود.


برگزارکنندگان امیدوارند با اعمال سطحی از هوشمندسازی در یکپارچه‏‌سازی و تحلیل داده‏‌های باز، بتوانند تحولی در راستای توسعه پایدار، عدالت، شفافیت و …. در حوزه‌های کاربردی پیشنهادی از طریق ارائه خدمات مبتنی بر داده ایجاد کنند چراکه بدون شک کاربردهای مبتنی بر داده در هر یک از حوزه‌های پیشنهادی می‌تواند مدیریت هوشمند و در نتیجه تصمیم‌گیری‌های دقیق و به هنگامی را در پی داشته باشد.


شرکت‌کنندگان در این رویداد می‏توانند از تمام فضای داده‏‌های باز و یا نیمه‌باز (اطلاعاتی که به شکل داده خام نیستند) در وب‌گاه‌های سازمان‌ها و شرکت‌ها، استفاده کنند. همچنین مشارکت‌کنندگان با آزادی تمام می‌توانند در تمام حوزه‌ها یا ترکیبی از آن‌ها ورود کرده و پیشنهاد خود را تنظیم و از طریق وبگاه odc.itrc.ac.ir ارسال کنند.


 از جمله حوزه‌های موردتوجه در این رویداد، حوزه اقتصادی با تمرکز بر داده‌های پولی و بانکی، بورس، بیمه است و شرکت ملی انفورماتیک به‌عنوان بازوی طراح و مجری سندباکس بانک مرکزی تصمیم دارد طرح‌های برگزیده را در این بخش برای حمایت‌های ویژه به محیط آزمون تنظیم‌گری بانک مرکزی (سندباکس رگولاتوری بانک مرکزی) معرفی کند.


شایان‌ذکر است، مهلت ثبت‌نام در این چالش تا 31 تیرماه جاری و مهلت ارسال طرح‌ها نیز تا 15 مردادماه تعیین شده است.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر