15 تير 1401 - 17:39
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

عقبگرد طلای جهانی به کانال ۱۷۰۰ دلاری/ افت نسبی قیمت سکه در بازار تهران

در پنجمین روز هفته، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۵ میلیون و ۵۰ هزار تومان تعیین شد.
کد خبر : ۱۳۴۳۱۷
طلا و سکه

محمد کشتی آرای کارشناس بازار طلا و سکه در گفتگو با ایبِنا با اشاره به اینکه در بیست و چهار ساعته گذشته قیمت جهانی طلا با افت شدیدی مواجه بود که در هفت ماه اخیر بی سابقه است افزود: قیمت هر اونس طلا از کانال ۱۸۰۰ دلار به کانال ۱۷۰۰ دلار کاهش یافت و با ۴۷ دلار افت روزانه به هر اونس ۱۷۶۵ دلار رسید.


قیمت هر اونس نقره به ۱۹ دلار و ۹۰ سنت و قیمت هر اونس پلاتین نیز به ۸۶۵ دلار رسید. خب طبیعتا افت ۴۷ دلاری طلای جهانی، در بازار طلا و سکه کشورمان نیز اثر کاهشی داشت. وی تاکید کرد قیمت ارز امروز تغییرات مختصری داشت و بر این اساس؛ امروز (چهارشنبه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۱) آخرین قیمت های طلا و سکه به این صورت است که هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۵ میلیون و ۵۰ هزار تومان تعیین شد. همچنین نیم سکه به رقم ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه نیز به ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید. سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز ۳ میلیون تومان دادوستد شد که نشان دهنده ثبات قیمت نسبت به روز قبل است. همچنین  قیمت هر مثقال طلای آب شده که در اوایل صبح تا ۵ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان نیز کاهش قیمت پیدا کرد ولی در حال حاضر به ۶ میلیون و ۳۵  هزار تومان رسید.


 هر گرم طلای ۱۸ عیار در معاملات امروز با کاهش به قیمت یک میلیون و ۳۹۳ هزار تومان مبنای معاملات طلا بود. بر این اساس هر گرم طلای ۲۰ عیار، یک میلیون و ۵۴۸ هزار تومان، هر گرم طلای ۲۱ عیار یک میلیون و ۶۲۵ هزار تومان، هر گرم طلای ۲۲ عیار یک میلیون و ۷۰۶ هزار تومان و یک گرم طلای ۲۴ عیار نیز یک میلیون و ۸۶۴ هزار تومان تعیین شد.


کشتی آرای در خصوص حباب سکه نیز اظهار داشت: امروز حباب سکه به یک میلیون و ۳۹۰ هزار تومان رسید.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها