قیمت گاز اروپا رکورد ۴ ماهه را شکست

قیمت گاز اروپا با ۷ درصد افزایش یک روزه به بالاترین مقدار ۴ ماه گذشته رسید.
کد خبر : ۱۳۴۳۲۸
گاز

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی, بر اساس داده های ICE لندن، روز پنجشنبه قیمت گاز طبیعی در اروپا برای اولین بار از اوایل ماه مارس از ۱۹۰۰ دلاربه ازای هر هزار متر مکعب گذشت. بهای معاملات آتی ماه آگوست در هاب هلند تا ۱۹۲۶ دلار در هر هزار متر مکعب یا ۱۸۲.۶۵ یورو به ازای هر مگاوات ساعت برای مصرف کنندگان اروپایی افزایش یافت. به طور کلی، قیمت ها از آغاز معاملات روز پنجشنبه ۷ درصد افزایش یافته است.


قیمت گاز در اروپا در طول این ماه دوبرابر شده است، اگرچه این قیمت کمتر از بالاترین قیمت تاریخی ۳۹۰۰ دلار در هر هزار متر مکعب است که در ۷ مارس ثبت شد.


افزایش قیمت ها در حالی رخ می دهد که دولت های اروپایی به منظور پر کردن ذخایر زیرزمینی گاز در تلاش برای تامین سوخت کافی برای خانوارها برای روشن نگه داشتن چراغ ها و گرم نگه داشتن خانه ها در طول زمستان هستند.


اتحادیه اروپا که حدود ۴۰ درصد گاز خود را از روسیه دریافت می کند، در تلاش است تا از این واردات خودداری کند. ماه گذشته، گازپروم عرضه خود را از طریق خط لوله نورد استریم به آلمان ۶۰ درصد کاهش داد که دلیل آن مسائل فنی ناشی از تحریم‌های بحران اوکراین بود. این خط لوله هم قرار است هفته آینده برای تعمیرات سالانه ۱۰ روزه خود بسته شود، که این نگرانی ها را از قطع مجدد جریان گاز ایجاد کرده است.


پس از اینکه نروژ به اعتصاب کارگران نفت و گاز این کشور پایان داد، از مشکلات بیشتر درحوزه انرژی اروپا جلوگیری شد. لو مینگ پانگ، تحلیل گر ریستاد انرژی به سی ان بی سی گفت: اگر این وضعیت در نروژ حل نمی شد، قیمت گاز طبیعی در اروپا به بالاترین حد خود در ماه مارس یا حتی بیش از آن می رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر