17 تير 1401 - 18:02
در گفتگو با ایبنا مطرح شد؛

افت ۸۰۰ تومانی قیمت دلار در بازار/ قیمت سکه و طلا نزولی شد/ حباب سکه کاهش یافت

کارشناس بازار طلا و سکه گفت: با کاهش قیمت جهانی طلا و افت قیمت هر اسکناس دلار آمریکا در بازار داخلی، شاهد افت هفتگی قیمت ها در بازار طلا و سکه بودیم.
کد خبر : ۱۳۴۳۳۵
دلار

محمد کشتی آرای کارشناس بازار طلا و سکه در گفتگو با ایبِنا با اشاره به اینکه قیمت اونس جهانی طلا تحت تاثیر عواملی همچون تورم، قیمت نفت و نرخ بهره در آمریکا با کاهش ۶۷ دلار در هفته ای که گذشت روبرو شد اظهار داشت: این در حالی است که قیمت نقره نیز به زیر ۲۰ دلار کاهش قیمت پیدا کرد.


این کارشناس بازار طلا و سکه با بیان اینکه در هفته ای که گذشت در کنار افت قابل توجه قیمت جهانی طلا، شاهد کاهش بیش از ۸۰۰ تومانی هر دلار آمریکا در بازار ارز بودیم، افزود: به همین دلیل قیمت طلا و سکه در طول این هفته با کاهش قیمت همراه بود. به گونه ای که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۴۰۰ هزار تومان افت قیمت را به ثبت رساند.


کشتی آرای در ادامه در خصوص نرخ های پایانی طلا و سکه در آخرین روز هفته به خبرنگار ایبِنا گفت: هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود که نسبت به اول هفته ۲۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز با کاهش ۴۰۰ هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته، ۱۵ میلیون و ۵۰ هزار تومان تعیین شد. همچنین نیم سکه به رقم ۸ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان دادوستد شد که نشان از افت هفتگی ۱۵۰ هزار تومانی داشت. ربع سکه نیز به ۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید که در مقایسه با شروع هفته، ۲۰۰ هزار تومان افت قیمت داشت.



وی افزود: سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز ۳ میلیون تومان دادوستد شد که نشان دهنده ۱۵۰ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به ابتدای هفته دارد. همچنین  قیمت هر مثقال طلای آب شده که در اوایل صبح تا ۶ میلیون و ۴۱ هزار تومان رسید که ۱۶۰ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی همراه بود.


به گفته  کشتی آرای: هر گرم طلای ۱۸ عیار در معاملات دیروز با کاهش ۳۷ هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته، به قیمت یک میلیون و ۳۹۴ هزار تومان مبنای معاملات طلا بود. بر این اساس هر گرم طلای ۲۰ عیار، یک میلیون و ۵۴۹ هزار تومان، هر گرم طلای ۲۱ عیار یک میلیون و ۶۲۷ هزار تومان، هر گرم طلای ۲۲ عیار یک میلیون و ۷۰۴ هزار تومان و یک گرم طلای ۲۴ عیار نیز یک میلیون و ۸۵۸ هزار تومان تعیین شد که نسبت به اول هفته، ۵۰ هزار تومان ارزان تر شده بود. حباب سکه نیز در پایان هفته با ۸۰ هزار تومان کاهش، به رقم یک میلیون و ۳۷۰ هزار تومان رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها