19 تير 1401 - 17:46

ضربه بحران انرژی به صنعت آمریکا

بالا رفتن قیمت گاز و برق در آمریکا بسیاری از کارخانه‌های صنعتی کشور را در آستانه تعطیلی، تعدیل نیرو یا کاهش تولید قرار داده است.
کد خبر : ۱۳۴۳۸۵
امریکا

به‌گزارش ایبِنا به نقل از بلومبرگ، چالش‌های عملیاتی ناشی از بالا رفتن صورت‌حساب انرژی کل مجموعه صنعتی آمریکا را در خطر تعطیلی نسبی قرار داده‌است.
 دومین کارخانه بزرگ آلومینیوم‌سازی آمریکا که ۲۰ درصد از عرضه داخلی این فلز را برعهده دارد، ۶۰۰ کارگر خود را در اواخر ژوئن پس‌از سه برابر شدن هزینه برق تعلیق کرد. شرکت سنچری آلومینیم از طرح خود برای تعطیلی یک‌ساله کارخانه هاوزویل پرده برداشته‌است.  شرکت آلکوا، بزرگ‌ترین تولیدکننده آلومینیوم آمریکا هم اعلام کرده تولید خود در یکی از کارخانه‌های ایالت ایندیانا را یک‌سوم کاهش می‌دهد.


حداقل ۲ کارخانه تولیدکننده فولاد در آمریکا هم قرار است در تلاش برای پایین آوردن هزینه انرژی تولید خود را نصف کنند.گروهی از کارخانه‌ها در میدوست آمریکا در ماه مه هشدار دادند به‌خاطر هزینه ناعادلانه و غیرمنطقی برق، در آستانه تعطیلی در تابستان قرار دارند.


قیمت گاز طبیعی در آمریکا در ماه ژوئن نسبت‌به سال قبل در همین دوره سه‌برابر شد و هزینه انرژی خانواده‌ها و کسب‌وکارها را به بالاترین رقم رساند. دراین‌بین، پیش‌بینی می‌شود قیمت برق برای مصرف‌کنندگان صنعتی در تابستان رکورد بزند.


منبع: تسنیم

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر