21 تير 1401 - 15:15
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

سکه ۲ میلیون تومان حباب دارد/ طلای جهانی همچنان کاهشی

کشتی آرای با اشاره به کاهش قیمت هر مثقال طلای آب شده به زیر ۶ میلیون تومان افزود: حباب سکه با توجه به وجود تقاضا در بازار، افزایش داشته است.
کد خبر : ۱۳۴۴۵۶
کشتی آرای

محمد کشتی آرای کارشناس بازار طلا و سکه در گفتگو با ایبِنا با اشاره به اینکه قیمت اونس جهانی طلا همچنان با تغییرات کاهشی همراه است اظهار داشت: امروز هر اونس طلا به  ۱۷۳۴ دلار رسید که نسبت به دیروز، ۵ دلار کاهش قیمت داشته است. وی افزود: امروز قیمت ارز تغییرات زیادی نداشته است، بنابراین دو عامل اصلی نوسانات قیمت طلا و سکه به نوعی می توان گفت که با ثبات بوده است. این در حالی است که در بازار جهانی فلزات گران بها، قیمت هر اونس نقره ۱۹ دلار و یک سنت و قیمت هر اونس پلاتین نیز ۸۷۴ دلار است.


کشتی آرای در ادامه گفت: بر این اساس در معاملات امروز (سه شنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۱) بازار طلا و سکه تهران، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۵ میلیون تومان تعیین شد. همچنین نیم سکه به رقم ۸ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و ربع سکه نیز به ۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید. سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز ۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان دادوستد شد.


همچنین قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز با توجه به کاهش جزئی قیمت ارز و افت قیمت اونس امروز به زیر ۶ میلیون تومان کاهش پیدا کرد و به رقم  ۵ میلیون و ۹۹۵ هزار تومان دادوستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار در معاملات امروز به یک میلیون و ۳۸۴ هزار تومان رسید. بر این اساس هر گرم طلای ۲۰ عیار، یک میلیون و ۵۳۷ هزار تومان، هر گرم طلای ۲۱ عیار یک میلیون و ۶۱۵ هزار تومان، هر گرم طلای ۲۲ عیار یک میلیون و ۶۹۱ هزار تومان و یک گرم طلای ۲۴ عیار نیز یک میلیون و ۸۴۵ هزار تومان تعیین شد.


کشتی آرای در پایان یادآور شد: حباب سکه همچنان با توجه به وجود تقاضا در بازار برای خرد انواع سکه، بالاست. البته به نسبت قیمت داخلی، حباب سکه یک میلیون و ۴۳۰ هزار تومان است ولی به نسبت قیمت طلای جهانی، حباب سکه حدودا نزدیک به ۲ میلیون تومان است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر