23 تير 1401 - 15:23
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

قیمت طلا و سکه در آخرین روز هفته چقدر شد؟

در ایستگاه پایانی هفته،  هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۵ میلیون و ۱۲۰ هزار  تومان تعیین شد.
کد خبر : ۱۳۴۵۱۲
سکه و طلا

محمد کشتی آرای کارشناس بازار طلا و سکه در گفتگو با ایبِنا در خصوص آخرین وضعیت امروز بازار طلا و سکه با اشاره به تداوم روند نزولی بهای طلا در بازار جهانی طی روزهای اخیر اظهار داشت:  در هفته گذشته هر اونس طلا ۶۷ دلار کاهش قیمت داشت. این هفته نیز هر اونس طلا ۲۸ دلار افت قیمت را به ثبت رساند. بنابراین طی ده روز گذشته، هر اونس طلا ۹۵ دلار کاهش قیمت داشته است، که طبیعا در افت نرخ طلا و سکه تاثیر گذار بوده است.


کشتی آرای در ادامه گفت: بر این اساس در معاملات امروز (پنجشنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۱) بازار طلا و سکه تهران، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۵ میلیون و ۱۲۰ هزار  تومان تعیین شد. همچنین نیم سکه به رقم ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و ربع سکه نیز به ۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید. سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز ۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان دادوستد شد.


همچنین قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز به ۶ میلیونن تومان رسیده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار در معاملات امروز به یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان رسید. بر این اساس هر گرم طلای ۲۰ عیار، یک میلیون و ۵۳۹  هزار تومان، هر گرم طلای ۲۱ عیار یک میلیون و ۶۱۶ هزار تومان، هر گرم طلای ۲۲ عیار یک میلیون و ۶۹۳ هزار تومان و یک گرم طلای ۲۴ عیار نیز یک میلیون و ۸۴۶ هزار تومان تعیین شد.


وی در پایان با اشاره به وجود تقاضا در بازار برای قطعات کوچک تر سکه، اظهار داشت: برای مثال امروز هر قطعه سکه تمام طرح جدید، یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و قیمت نیم سکه نیز حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارای حباب است. البته قیمت طلا هم نسبت به قیمت جهانی، با کمی حباب همراه شده است.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر