کاهش ۱۱ درصدی سود اپل در ماه گذشته

شرکت بین المللی اپل اعلام کرد که سود ماهیانه اش در ماه گذشته نسبت به سه ماه پایانی سال پیش تا ژوئیه ۱۱ درصد کاهش یافته است.
کد خبر : ۱۴۰۱۹۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از سی.ان.ان: این شرکت اعلام کرد که بیشترین درآمد که به ۸۳ میلیارد دلار در سال رسیده است از سال گذشته با رشد ۲ درصد بوده و به همین این تناسب در سومین فصل مالی سال بالاترین سود را داشته است. این در حالی است که به دلیل سیاست مبارزه با شوک ویروس کرونا و و اروگوئه و اختلال در زنجیره تامین در کشور چین با شرایط بسیار سختی روبرو بوده است.


مدیر مالی اپل، لوکا ماستری، روز پنجشنبه در یک کنفرانس تلفنی با تحلیلگران گفت که این شرکت اکنون بیش از 860 میلیون مشترک در خدمات مختلف خود دارد که نسبت به سال گذشته 160 میلیون مشترک افزایش داشته است.


گفتنی است که این شرکت به دلیل عدم اطمینان اقتصادی از اشتراک گذاری شاخص های درآمد برای سه ماهه جاری خودداری کرد، با این حال ماستری گفت که اپل انتظار دارد رشد درآمد سالانه خود در سه ماهه پیش رو در مقایسه ماه های گذشته شتاب بگیرد، با این فرض که وضعیت اقتصاد کلان و تأثیرات مربوط به بیماری همه گیر بر تجارت آن افزایش نخواهد یافت. 


مدیر مالی اپل همچنین به تلاش های این شرکت برای تسهیل خرید مشتریان از محصولات خود از جمله گسترش برنامه های پرداخت اقساطی و برنامه های تجارت در سراسر جهان اشاره کرد.

 

تیم کوک، مدیر عامل اپل در واکنش به عدم اطمینان اقتصادی گفت که این شرکت قصد دارد "به استخدام افراد و سرمایه گذاری در زمینه های خاص ادامه دهد".

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر