04 شهريور 1401 - 10:50

جزئیات آیین‌نامه واردات خودرو؛ سقف واردات خودروی خارجی ۲۰ هزار دلار تعیین شد

معاون اول رئیس‌جمهور سوم شهریورماه آیین‌نامه واردات خودرو را ابلاغ کرد؛ طبق این آیین‌نامه سقف واردات خودروی خارجی ۲۰هزار دلار است.
کد خبر : ۱۴۰۷۹۴

به گزارش ایبِنا، آیین‌نامه واردات خودرو بعد از ماه‌ها کش‌وقوس در دولت و مجلس شورای اسلامی در نهایت در تاریخ 26 مرداد ماه به تصویب هیئت وزیران رسید و در تاریخ 3 شهریور ماه از سوی محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد.

 

طبق این آیین‌نامه، واردات خودرو باید با ثبت سفارش و تخصیص ارز صورت گیرد همچنین سقف واردات خودروی خارجی 20 هزار دلار است. اولویت با خودروهای زیر 10 هزار دلار تعیین شده است و سقف منابع ارزی برای واردات خودرو حداکثر یک میلیارد دلار است.

 

همچنین کلیه خودروهای وارداتی در بورس کالا عرضه خواهند شد و واردات خودروهای اقتصادی تا 10 هزار دلار در صورت تولید و ساخت داخل مشمول مشوق‌های اقتصادی می‌شوند.

 

بر اساس آیین‌نامه ابلاغی، وزارت صنعت و معدن و تجارت مکلف است با هدف توسعه تولید خودروهای اقتصادی حداکثر 10000 یورو ضمن پیش‌بینی مشوق‌های سرمایه‌گذاری و تولید اقدامات مورد نیاز برای هدایت بخشی از واردات به سمت تولید و افزایش ساخت داخل را به عمل آورد،  برنامه ساخت داخل واردکنندگان همچنین باید به تایید وزارت صنعت برسد.

 

طبق بند دیگر این آیین نامه، واردات خودرو برای شماره گذاری در مناطق آزاد تجاری و صنعتی منحصر به خودروهای هیبریدی یا تمام برقی است. سرمایه گذاری و راه اندازی ایستگاه های شارژ بر عهده وارد کنندگان است.

 

وزارت صنعت با همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران دستورالعمل‌های اجرایی این تصویب‌نامه از جمله چگونگی تعیین و تخصیص ارز مشخصات فنی خدمات پس از فروش انتقال فناوری و تعیین صلاحیت های فنی و حرفه‌ای واردکنندگان را تعیین و ابلاغ می‌کند.

 

خودرو , واردات خودرو ,

خودرو , واردات خودرو ,

برچسب ها: واردات خودرو
فیلم و پخش زنده
بیشتر