04 شهريور 1401 - 14:26

افزایش بهبود اقتصادی چین نشانه مثبت بهبود تجارت جهانی

افزایش بهبود اقتصادی چین نشانه مثبت بهبود تجارت جهانی
تقویت بهبود اقتصادی چین تحولی مهم است و جهان در تلاش است تا از مشکلات اقتصادی ناشی از افزایش قیمت ها، کاهش ذخایر مواد غذایی و عدم اطمینان بحران اوکراین بیرون بیاید.
کد خبر : ۱۴۰۸۰۱

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا به نقل از شینهوا، به گفته یک کارشناس برجسته تجارت و مدیریت جهانی ایتالیا: تقویت بهبود اقتصادی چین تحولی مهم است و جهان در تلاش است تا از مشکلات اقتصادی ناشی از افزایش قیمت ها، کاهش ذخایر مواد غذایی و عدم اطمینان بحران اوکراین بیرون بیاید.

آنتونیو مایوچی، استاد مدیریت جهانی، گفت که اقتصاد چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان، هر کاری که انجام می‌دهد در سراسر بازار‌های جهانی انعکاس دارد.

مایوچی در مصاحبه اخیر خود با شینهوا گفت: اگر رشد اقتصادی چین کند شود، برای همه مشکل است و اگر افزایش یابد، این خبر خوبی برای همه است.

وی گفت: تأثیر چین بر اقتصاد جهان بسیار مهم است و نباید مطلقاً دست کم گرفته شود، به ویژه برای اقتصاد‌هایی مانند ایتالیا و آلمان که صادرکنندگان اصلی هستند.

آخرین اخبار از چین مثبت بوده است. بر اساس گزارش اداره ملی آمار کشور (NBS)، خرده فروشی کالا‌های مصرفی در ماه جولای به دنبال افزایش ۳.۱ درصدی در ماه ژوئن، ۲.۷ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت.

اداره ملی آمار گفت که اقتصاد چین در ماه جولای با وجود شرایط بین المللی بسیار پیچیده و چالش برانگیز و همچنین شیوع مکرر و پراکنده کووید-۱۹ شتاب بهبود اقتصادی را حفظ کرد.

مایوچی گفت که شرایط بین‌المللی باعث شد تا بهبود اقتصاد جهانی از همه‌گیری کرونا ظریف‌تر و چالش‌برانگیزتر شود. وی تاکید کرد: امروز همه چیز سخت‌تر است.

اقتصاد جهانی قیمت‌های بالاتری در انرژی و حمل و نقل و کمبود مواد غذایی داشته است. با این حال، هوای غیرمعمول گرم و خشک در کشور‌های اروپایی و سایر نقاط نیز به بسیاری از بخش‌ها ضربه وارد کرده است.

این پروفسور خاطرنشان کرد که قیمت‌ها در چین نسبت به اروپا متعادل‌تر است. طبق گزارش اداره آمار اروپا یورواستات، تورم سالانه ماه جولای در منطقه یورو ۸.۹ درصد افزایش یافته، در حالی که تورم مصرف کننده ایالات متحده در ماه جولای نسبت به سال گذشته ۸.۵ درصد افزایش یافته است.

در مقایسه، بر اساس داده‌های رسمی، شاخص قیمت مصرف کننده چین در آن ماه ۲.۷ درصد بیشتر از ماه جولای ۲۰۲۱ بود. مایوچی گفت: در حال حاضر مسئله اصلی اقتصاد جهانی، تورم است، اما در چین شاخص قیمت مصرف کننده بسیار پایین‌تر است.

این استاد دانشگاه گفت: تقویت اقتصاد چین از جمله عوامل اقتصادی جهانی است که به تنظیم چشم انداز سرمایه گذاری برای ماه‌ها و سال‌های آینده کمک می‌کند.

مایوچی افزود: وضعیت تثبیت شده در چین تأثیر مثبتی بر انتظارات اقتصادی خواهد داشت و تقاضا رشد خواهد کرد که تأثیر مثبتی بر اقتصاد جهانی خواهد داشت.

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر