05 شهريور 1401 - 15:12

افزایش واردات مکزیک از روسیه

خرید کالا‌های روسی در مکزیک در سال ۲۰۲۲، ۲۰ درصد افزایش یافته است.
کد خبر : ۱۴۰۸۳۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا به نقل از راشاتودی، بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط بانک مکزیک، واردات کالا‌های روسی در مکزیک طی شش ماهه اول سال جاری بیش از ۲۰ درصد افزایش سالانه داشته است. از نظر پولی، واردات مکزیک از روسیه بالغ بر ۱.۱۹۳ میلیارد دلار بوده است.

تنها در ماه ژوئن، خرید کالا‌های روسی در این کشور آمریکای شمالی از ۲۷۵ میلیون دلار فراتر رفت که دومین رقم بالا در تاریخ مکزیک است. در ماه می ۲۰۲۱، این کشور کالا‌های روسی به ارزش ۲۸۳.۹ میلیون دلار خریداری کرد.  در سال ۲۰۲۱، گردش تجاری بین این دو کشور به بالاترین حد خود رسید و از ۴.۵ میلیارد دلار گذشت.

ایالات متحده هم مهمترین شریک تجاری مکزیک است. در سال ۲۰۲۱، گردش تجاری بین این دو کشور بیش از ۶۶۱ میلیارد دلار بوده است. در ماه جولای، وزیر امور خارجه، مارسلو ابرارد اعلام کرد که شرکت‌های آمریکایی قصد دارند تا سال ۲۰۲۴، ۴۰ میلیارد دلار در اقتصاد مکزیک سرمایه گذاری کنند. روسیه، تامین‌کننده بین‌المللی اصلی کود به مکزیک است و تقریباً یک چهارم کل واردات مکزیک از نیتروژن و کود‌های مخلوط نیتروژن، فسفر و پتاس را به خود اختصاص داده است. فولاد نورد، آلومینیوم و لاستیک مصنوعی از دیگر واردات مهم این کشور از روسیه است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها