08 شهريور 1401 - 10:22
ایلان ماسک در مورد آینده نفت و گاز گفت:

تمدن از بین خواهد رفت

تمدن از بین خواهد رفت
به گفته میلیاردر و مدیرعامل تسلا، بدون سوخت های فسیلی، تمدن از بین خواهد رفت.
کد خبر : ۱۴۰۹۲۶

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا به نقل از راشاتودی، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا به خبرنگاران گفت: انتقال منابع انرژی به منابع تجدیدپذیر، یکی از دشوارترین وظایف پیش روی سیاره زمین است که ممکن است چندین دهه طول بکشد. وی تاکید کرد که جهان باید به استخراج نفت و گاز ادامه دهد تا تمدن را حفظ کند و در عین حال به توسعه منابع پایدار انرژی نیز ادامه دهد.

 ماسک در کنفرانس انرژی نروژ گفت: در حالت واقع بینانه، فکر می‌کنم ما باید در کوتاه‌مدت از نفت و گاز استفاده کنیم، زیرا در غیر این صورت تمدن از بین خواهد رفت. در عین حال، ما باید مسیر روشنی برای آینده انرژی پایدار داشته باشیم. ماسک در پاسخ به این سوال که آیا نروژ باید به حفاری برای استخراج نفت و گاز ادامه دهد یا خیر، گفت: فکر می‌کنم در حال حاضر اکتشافات بیشتری ضروری است.

 او افزود: یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که دنیا تاکنون با آن روبرو بوده، گذار به انرژی پایدار و اقتصاد پایدار است که چند دهه طول می‌کشد تا تکمیل شود. این تاجر پیشنهاد کرد که تولید برق بادی در دریای شمال، همراه با باتری های ثابت، می‌تواند به منبع اصلی انرژی تبدیل شود که می‌تواند منبع انرژی قوی و پایدار در زمستان باشد.

 در ماه مارس، این میلیاردر از اروپا درخواست کرد تا به انرژی هسته ای بازگردد و تولید نفت و گاز را هم افزایش دهد تا نفوذ روسیه را خنثی کند. علی‌رغم درخواست‌های ماسک، احتمالاً سال‌ها طول می‌کشد تا اروپا نیروگاه‌های هسته‌ای خود را که به تدریج در سراسر این قاره به دلیل تعهدات انرژی سبز تعطیل شده‌اند، دوباره راه‌اندازی کند.

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر