08 شهريور 1401 - 12:25

بریتانیا؛ رکود در پیش است، آماده باش!

گلدمن ساکس پیش بینی‌های رشد اقتصاد بریتانیا را به شدت کاهش داد.
کد خبر : ۱۴۰۹۳۷

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا به نقل از راشاتودی، اقتصاددانان گلدمن ساکس انتظار دارند که رکود بریتانیا اواخر سال جاری آغاز شود، با وجود تورم بی سابقه‌ای که به درآمد خانوار‌ها ضربه می‌زند و مصرف را پایین می‌آورد. استراتژیست‌ها پیش بینی می‌کنند که کاهش اقتصادی بریتانیا، در سه ماهه چهارم سال جاری آغاز شود و پیش بینی می‌شود که تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۲۳ به میزان ۰.۶ درصد کاهش یابد که نسبت به تخمین قبلی این بانک که رشد ۱.۱ درصدی را پیش بینی کرده بود، تغییر زیادی داشته است.

در ماه آگوست، شاخص اطمینان مصرف کننده بریتانیا به پایین‌ترین حد خود رسید. در ماه قبل، تورم قیمت مصرف کننده در این کشور به ۱۰.۱ درصد در سال افزایش یافت و به بالاترین حد در ۴۰ سال گذشته رسید و افزایش قیمت‌های مواد غذایی و انرژی به فشار بیشتر بر خانوار‌ها و مشاغل ادامه داد.   اقتصاددانان هشدار دادند: به احتمال زیاد مصرف واقعی هم به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

روز جمعه رگولاتور دولتی افگم اعلام کرد که قبوض انرژی در سراسر کشور از ماه اکتبر ۸۰ درصد افزایش سرسام آوری داشته و به طور متوسط ​​به ۳۵۴۹ پوند (۴۱۵۵ دلار) در سال می‌رسد. اوایل این ماه، این تنظیم کننده اعلام کرد که به دلیل فشار شدید قیمت‌گذاری در بازار‌های انرژی، سقف را به‌جای هر شش ماه یک‌بار، در فاصله زمانی سه‌ماهه تنظیم می‌کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها