09 شهريور 1401 - 21:52

قیمت نفت افزایش یافت

با وجود نشانه‌هایی از تقاضای بالای سوخت ایالات متحده، قیمت نفت افزایش یافت.
کد خبر : ۱۴۰۹۹۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا به نقل از سی ان بی سی، روز چهارشنبه قیمت نفت افزایش یافت وداده‌های صنعت نشان داد که ذخایر سوخت ایالات متحده بیش از حد انتظار، کاهش یافته و وضعیت از کاهش ۵ درصدی روز سه‌شنبه به دلیل نگرانی از کاهش تقاضای سوخت با افزایش محدودیت‌های کووید-۱۹ چین و افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی بهبود یافت.

بهای معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) پس از کاهش ۵.۳۷ دلاری قبلی که از ترس رکود بود، با ۶۴ سنت افزایش به ۹۲.۲۸ دلار در هر بشکه در ساعت ۳:۴۲ صبح به وقت تهران رسید. بهای معاملات آتی نفت برنت با ۴۸ سنت یا ۰.۵ درصد افزایش به ۹۹.۷۹ دلار در هر بشکه رسید.

داده‌های موسسه نفت آمریکا (API) نشان داد که ذخایر بنزین حدود ۳.۴ میلیون بشکه کاهش یافت، در حالی که ذخایر محصولات تقطیری شامل گازوئیل و سوخت جت، حدود ۱.۷ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۲۶ آگوست کاهش یافت. کاهش ذخایر بنزین تقریباً سه برابر کاهش ۱.۲ میلیون بشکه‌ای بود که هشت تحلیل گر شرکت کننده در نظرسنجی رویترز انتظار داشتند که برای ذخایر تقطیری انتظار کاهش حدود ۱ میلیون بشکه را داشتند.

 با این حال، داده‌های این موسسه نشان داد که ذخایر نفت خام حدود ۵۹۳ هزار بشکه افزایش یافته، در حالی که تحلیل گران تخمین می‌زنند که حدود ۱.۵ میلیون بشکه کاهش داشته باشد. افزایش قیمت‌ها محدود شد به این دلیل که نگرانی از اینکه تعدادی از بزرگ‌ترین شهر‌های چین از شنژن تا دالیان در حال اعمال قرنطینه و تعطیلی مشاغل برای مهار کووید-۱۹ بوده، در حالی که چین در جایگاه دومین اقتصاد بزرگ جهان، رشد ضعیفی را تجربه می‌کند.

تحلیل گران در یادداشتی گفتند: بدتر شدن شیوع کووید-۱۹ در چین نیز بر احساسات موجود تأثیر می‌گذارد. سه منبع به رویترز گفتند که از جانب عرضه، صادرات نفت از عراق تحت تأثیر بدترین خشونت‌ها در بغداد قرار نگرفت. درگیری‌های مزبور پس از اینکه مقتدی صدر، به پیروانش دستور داد به اعتراض‌های خود پایان دهند، کاهش یافت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر