13 شهريور 1401 - 15:56

هر آنچه باید درباره ارز اربعین بدانید

برای خدمت رسانی به زائران اربعین امام حسین (ع)، بانک مرکزی به ازای هر نفر به مقدار ۱۰۰ دلار یا ۱۵۰۰۰۰ دینار عراق با نرخ مندرج در نماد توافقی بازار متشکل ارز ایران، ارز اختصاص داده است.
کد خبر : ۱۴۱۰۸۷

به گزارش ایبِنا،  براساس اعلام واحد ارتباطات بازار متشکل ارز ایران، زائرین امام حسین (ع) که در سامانه «سماح» نام‌نویسی کرده‌اند، می‌توانند به یکی از صرافی‌های عضو بازار متشکل ارز ایران یا شعب منتخب بانک‌های عامل، مراجعه کنند و ارز مورد نیاز خود را تا سقف مبلغ یک صد دلار یا یک صد و پنجاه هزار دینار عراق با نرخ مندرج در نماد توافقی بازار متشکل ارز ایران خریداری نمایند.

 

 

برای دریافت ارز اربعین چگونه اقدام کنیم؟

 

متقاضیان برای دریافت ارز اربعین ابتدا باید در سامانه سماح (سازمان حج و زیارت) ثبت نام کنند و پس از آن تنها با مراجعه شخص زائر و نه بستگان و دوستان به صرافی های عضو و یا شعب منتخب بانک ها که در سایت بازار متشکل ارز ایران فهرست آن ها با آخرین به روزرسانی قابل مشاهده است، با ارائه اصل کارت ملی، کارت بانکی و شماره تلفن همراه که الزاما هر سه مورد باید به نام خود زائر باشد، می‌توانند نسبت به دریافت ارز اربعین اقدام کنند.

 

لازم به ذکر است که فهرست صرافی های عضو سایت بازار متشکل ارز ایران و شعب منتخب بانک ها که دریافت ارز اربعین تنها از آن ها امکان پذیر است و همچنین نرخ توافقی بازار متشکل ارز ایران در نشانی اینترنتی بازار متشکل ارز ایران قابل مشاهده است.

 

 

تغییر ساعت پیش گشایش بازار متشکل ارز ایران

 

از آن جایی که ارزی که متقاضیان ارز اربعین دریافت می‌کنند با نرخ توافقی بازار متشکل ارز ایران محاسبه می‌شود و امکان دریافت ارز تنها پس از مشخص شدن نرخ ارز توافقی در بازار متشکل ارزی وجود دارد، بر اساس اعلام واحد ارتباطات بازار متشکل ارز ایران، دوره پیش‌گشایش بازار ارز تا پایان شهریورماه سال جاری از ساعت ۸:۳۰ آغاز شده و تا ساعت ۹ ادامه خواهد داشت. گشایش بازار و شروع مرحله حراج پیوسته نیز از ساعت ۹ صبح به جای ۱۰ صبح خواهد بود و تا ساعت ۱۸ هر روز ادامه خواهد داشت.

 

 

نکاتی که باید به آن‌ها توجه کنیم

 

ارز اربعین تنها به افراد بالای هجده سالی که در سامانه سماح ثبت نام کرده باشند تعلق می‌گیرد.

 

برای دریافت ارز اربعین متقاضی شخصاً باید مراجعه کند و مراجعه بستگان، اقوام و دوستان قابل قبول نیست.

 

تا حد امکان سعی کنید برای دریافت ارز اربعین با مراجعه به بانک ها و صرافی ها در شهر مبدأ اقدام کنید و دریافت ارز اربعین را به روز های منتهی به اربعین موکول نکنید.

 

دریافت دلار و یا دینار عراق بر اساس انتخاب مشتری و در صورت موجودی لحظه ای عاملان فروش انجام می‌شود.

 

برای افرادی که ارز اربعین دریافت می‌کنند هیچ‌گونه محدودیتی بابت دریافت ارز مسافرتی در سال جاری به وجود نمی‌آید.

ارسال‌ نظر
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۳
۰
چرا ارز فقط به زوار بالای ۱۸ سال تعلق میگیره؟
زائران زیر ۱۸ سال هم هزینه دارند.
اونها چطور هزینه ها رادپرداخت کنند.
من پسرم ۱۰ سالشه
دخترم ۲ سال
هردو در عراق هزینه دارند .
چرا بهشون ارز نمیدهید؟
فیلم و پخش زنده
بیشتر