14 شهريور 1401 - 10:30

قیمت نفت افزایش یافت

قیمت نفت در آستانه جلسه اوپک پلاس بیش از یک دلار افزایش یافت.
کد خبر : ۱۴۱۱۰۷

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبنا به نقل از سی ان بی سی، روز دوشنبه قیمت نفت بیش از یک دلار در هر بشکه جهش داشت، در حالی که سرمایه‌گذاران به اقدامات احتمالی تولیدکنندگان اوپک پلاس برای تغییر در تولید و حمایت از قیمت‌ها در نشستی در روز بعد چشم دوخته بودند.

بهای معاملات آتی نفت برنت پس از افزایش ۰.۷ درصدی روز جمعه، ۱.۴۳ دلار یا ۱.۵ درصد افزایش یافت و به ۹۴.۴۵ دلار در هر بشکه در ساعت ۴:۲۴ صبح به وقت تهران رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به ۸۸.۱۲ دلار در هر بشکه رسید که با ۱.۲۵ دلار یا ۱.۴ درصد افزایش، به افزایش ۰.۳ درصدی قبلی اضافه کرد.

بازار‌های ایالات متحده در تعطیلات رسمی روز دوشنبه تعطیل هستند. قیمت نفت در بازه زمانی سه ماه متوالی و پس از رسیدن به بالاترین حد چند ساله در ماه مارس، با نگرانی از افزایش نرخ بهره و محدودیت‌های کووید-۱۹ در بخش‌هایی از چین، بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام، کاهش یافته که ممکن است رشد اقتصاد جهانی و تقاضای نفت را کاهش دهد.

در جلسه روز دوشنبه، ممکن است سازمان اوپک پلاس، تصمیم بگیرند که سطح تولید فعلی خود را حفظ کنند یا حتی تولید را علی رغم نقصان عرضه کاهش دهند تا قیمت‌ها را تقویت کنند. تحلیلگران گفتند: در حالی که انتظار داریم این گروه تولید خود را بدون تغییر نگه دارد، ممکن است صعودی باشد، به نظر می‌رسد روند صعودی احتمالی، کاهش اخیر قیمت‌ها را متوقف کند.

وال استریت ژورنال به نقل از افراد آگاه گزارش داد که در حال حاضر روسیه از کاهش تولید نفت حمایت نمی‌کند و به احتمال زیاد اوپک پلاس تولید خود را در جلسه روز دوشنبه خود ثابت نگه خواهد داشت.  زمان مذاکرات برای احیای مجدد توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ غرب با ایران طولانی شده است. توافق برای انجام این کار می‌تواند به تهران اجازه دهد تا صادرات خود را افزایش داده و عرضه جهانی را بهبود دهد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر