19 شهريور 1401 - 14:24

هند ارسال محموله های برنج را محدود کرد

هند به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده برنج جهان، ارسال برنج شکسته را به خارج از کشور ممنوع کرده و برای انواع دیگر برنج عوارض ۲۰ درصدی وضع کرده است.
کد خبر : ۱۴۱۲۲۲

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا به نقل از راشاتودی، هند، صادرات برنج شکسته را ممنوع کرده و بر محموله‌های خروجی با درجه‌های مختلف دیگر،  ۲۰ درصد عوارض وضع کرده است. این کشور آسیای جنوبی نگرانی‌های مربوط به امنیت غذایی را در انجام این اقدام، که روز پنجشنبه اعلام شد، عنوان کرد، در حالی که بارش باران‌های موسمی کمتر از حد متوسط، کاشت برنج را محدود کرده بود.

هند به بیش از ۱۵۰ کشور برنج صادر می‌کند. طبق گزارش ها، این دولت، برنج آب پز و باسماتی را از تعرفه صادراتی که از ۹ سپتامبر اجرایی می‌شود مستثنی کرده است. همچنین صادرات برنج ۱۰۰ درصد شکسته را ممنوع کرده، نوعی که عمدتاً برای خوراک مصرف می‌شود، اگرچه چند کشور آفریقایی آن را برای مصرف انسان وارد می‌کنند.

 به گفته رئیس انجمن صادرکنندگان برنج سراسر هند، این عوارض بر برنج سفید و قهوه‌ای که بیش از ۶۰ درصد صادرات هند را تشکیل می‌دهند، تأثیر خواهد گذاشت. با این عوارض، محموله‌های برنج هندی در بازار جهانی غیررقابتی می‌شوند. رائو به این رسانه گفت: خریداران به تایلند و ویتنام خواهند رفت.  هند بیش از ۴۰ درصد از محموله‌های جهانی برنج را به خود اختصاص داده و در بازار جهانی با تایلند، ویتنام، پاکستان و میانمار رقابت می‌کند. کارشناسان هشدار دادند که صادرات این کشور در ماه‌های آینده به دلیل وضع عوارض، حداقل ۲۵ درصد کاهش خواهد یافت.

 به گفته یک فروشنده در بمبئی در یک شرکت بازرگانی جهانی، هند ارزان‌ترین تامین‌کننده برنج بوده که تا حدودی از کشور‌های آفریقایی مانند نیجریه، بنین و کامرون در برابر افزایش قیمت گندم و ذرت محافظت کرده است. به جز برنج، قیمت تمام محصولات غذایی در حال افزایش بود. اکنون برنج به این مجموعه می‌پیوندد. این فروشنده خاطرنشان کرد که ممنوعیت حمل برنج شکسته می‌تواند بر خرید چین با اهداف خوراک تأثیر بدی بگذارد.

برچسب ها: هند برنج مالیات
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر