20 شهريور 1401 - 09:59

صادرات چین به روسیه افزایش یافت

حمل و نقل کالا‌ها از چین به روسیه در ماه آگوست نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش از یک چهارم افزایش یافت.
کد خبر : ۱۴۱۲۳۹

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا به نقل از راشاتودی، این هفته با استناد به داده‌های رسمی گمرک چین گزارش شد که صادرات چین به روسیه در ماه آگوست علی رغم تحریم‌های غرب که اقتصاد روسیه را هدف قرار داده بود، افزایش یافت.

 

بر اساس این گزارش، ارزش محموله‌های چین به روسیه در ماه گذشته به حدود ۷.۹ میلیارد دلار رسید که نسبت به آگوست گذشته (۶.۳ میلیارد دلار) ۲۶.۷ درصد افزایش داشته است. اداره کل گمرک چین هنوز جزئیات تجاری را بر اساس دسته بندی ماه آگوست فاش نکرده، اما طبق داده‌های ماه جولای، حدود ۳۶ درصد از صادرات چین به روسیه شامل تجهیزات، دستگاه‌های مکانیکی و ماشین آلات مختلف است.

این دومین ماه متوالی رشد صادرات این کشور به روسیه پس از کاهش جزئی در نیمه اول سال بود. واردات چینی کالا‌های روسی نیز در ماه گذشته جهش قابل توجهی داشت و به ۱۱.۲ میلیارد دلار رسید که ۵۸ درصد بیشتر از آگوست ۲۰۲۱ بود. بیش از نیمی از صادرات روسیه را نفت خام و فرآورده‌های نفتی تشکیل می‌دادند.

حجم مبادلات تجاری روسیه و چین در ماه‌های ژانویه تا آگوست به ۱۱۷.۲ میلیارد دلار رسیده که ۳۱ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است. ماکسیم رشتنیکوف، وزیر اقتصاد روسیه گفت که ممکن است گردش مالی کلی تجارت تا پایان سال از ۱۷۰ میلیارد دلار فراتر رود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر