20 شهريور 1401 - 13:41
سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی خبر داد؛

آغاز صدور مجوز گواهی امضای الکترونیک در نظام بانکی از مهرماه/ راه‌اندازی درگاه‌های پرداخت اقساطی و مدت‌دار

سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از آغاز صدور مجوز گواهی امضای الکترونیک در نظام بانکی از مهرماه خبر داد.
کد خبر : ۱۴۱۲۴۹

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امین کلاهدوزان، سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در نشستی خبری از انجام اولین تبادلات در حوزه تجارت بدون کاغذ فرامرزی در بهمن ماه امسال خبر داد. 

وی ادامه داد: این موضوع در سال‌های گذشته مورد بی‌توجهی قرارگفته بود، اما ما در این دولت اقدامات خوبی را در این زمینه آغاز کردیم که با همکاری کنسرسیوم‌های بین‌المللی مختلف در حال تحقق تجارت الکترونیکی فرامرزی هستیم.


کلاهدوزان اظهار کرد: متوسط زمان صدور ای‌نماد بی‌ستاره را به ۱۰ دقیقه کاهش دادیم که این مدت زمان برای اینماد‌های باستاره یک ساعت است که قبلا بیشتر بود.


سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیک از صدور ۱۷ هزار ای‌نماد ستاره‌دار در ۵ماهه امسال خبرداد و گفت: از آذرماه تا پایان سال ۱۴۰۰ برای ۳۸۰۰ واحد تجارت الکترونیک ای‌نماد بی‌ستاره صادر شده است.

 

سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایبِنا در خصوص تعاملات مرکز و بانک مرکزی در دولت سیزدهم گفت: موضوع گواهی امضای الکترونیک در نظام بانکی موضوعی است که در سال‌های گذشته به نتیجه واحدی نرسیده بود اما در تعامل بسیار خوبی که‌در دولت سیزدهم با بانک مرکزی و به ویژه معاونت فناوری‌های نوین داشتیم این کار را آغاز کردیم که تا اوائل مهرماه شاهد آغاز صدور مجوزها در این خصوص خواهیم بود که اقدامات نهایی آن در دستور کار قراردارد.


به گفته کلاهدوزان، تعامل مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با بانک مرکزی در زمینه گواهی امضای الکترونیک در نظام بانکی یک اقدام بسیار بزرگ است که در این دولت محقق شد.

 

سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اظهار کرد: در قانون برنامه ششم توسعه رشد ۷۰۵ درصدی برای تجارت الکترونیکی تکلیف شده که خوشبختانه حداقل رشد شاخص‌ها ۱۵ درصد و حداکثر ۴۵ درصد بوده است که نوید خوبی برای این صنعت در آینده خواهد بود.


وی با اشاره به عملکرد در حوزه زیرساخت‌های مالی تصریح کرد: ساماندهی درگاه‌های پرداخت اینترنتی شروع شد و براساس تفاهم‌هایی که با مجموعه‌های پرداختی و بانک‌ها انجام شده درگاه پرداخت اقساطی و مدت‌دار هم به زیرساخت‌های مالی اضافه شده و از انتهای مهرماه شرکت‌های تجارت الکترونیکی می‌توانند در پنجره واحد تجارت الکترونیک از این درگاه‌ها نیز استفاده کنند.


کلاهدوزان در خصوص زیرساخت‌های لجستیکی و حمل و نقل نیز گفت: تعامل نزدیکی با شرکت ملی پست داریم که اقدامات خوبی داشتیم. علاوه براین در قالب شرکت‌های پخش نیز توافق‌هایی در حال انجام است که شرکت‌های پخش هوشمند که مجوز از وزارت صمت دارند به مجموعه لجستیکی تجارت الکترونیکی ملحق خواهند شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر