24 شهريور 1401 - 14:11

نتایج قابل توجه یک نظرسنجی از اوضاع تورم در آمریکا

نتایج یک نظرسنجی نشان داد بیش از نصف مردم آمریکا فشار ناشی از افزایش نرخ تورم در این کشور را احساس می‌کنند.
کد خبر : ۱۴۱۳۸۴

به گزارش ایبِنا به نقل از فاکس بیزینس، نرخ تورم در آمریکا به بالاترین رقم طی چهار دهه گذشته رسیده است و بررسی‌ها نشان می‌دهد درحالی‌که قیمت کالاهای موردنیاز مردم رکوردهای چندین ساله را شکسته است بیشتر آمریکایی‌ها سوزش ناشی از افزایش قیمت‌ها را احساس می‌کنند.

 

در جدیدترین نظرسنجی انجام شده توسط مؤسسه گالوپ ۵۶ درصد مردم آمریکا گفته‌اند افزایش قیمت‌ها برایشان دردآور بوده است. در ماه ژانویه ۴۹ درصد و در نوامبر سال قبل ۴۵ درصد چنین احساسی داشتند که این امر نشان می‌دهد با تشدید فشارهای تورمی، آمریکایی‌های بیشتری در تأمین نیازهای ضروری و روزمره خود دچار مشکل شده‌اند.

 

همچنین در این نظرسنجی ۱۲ درصد پاسخ‌دهندگان گفته‌اند درد شدیدی را از ناحیه رشد قیمت‌ها احساس می‌کنند. ۴۴ درصد مردم نیز این درد را متوسط و میانه توصیف کرده‌اند.

 

گالوپ در گزارش خود افزوده است: درحالی‌که تورم بالا طی یک سال گذشته تداوم داشته است اکثریت آمریکایی‌ها گفته‌اند در شرایط سخت مالی به سر می‌برند. آمریکایی‌هایی که درآمد کمتری دارند پیش از دیگران دچار چنین وضعیتی شده‌اند؛ اما اکنون بیشتر آمریکایی‌های با درآمد متوسط و بخشی از آن‌هایی که درآمد بالا دارند نیز درد ناشی از قیمت‌های بالا را احساس می‌کنند.

 

بر اساس این گزارش ۲۶ درصد از آمریکایی‌های با درآمد پایین یعنی آن‌هایی که درآمد سالانه‌شان ۴۸ هزار دلار در سال است گفته‌اند رشد بیشتر قیمت‌ها سطح زندگی‌شان را به خطر انداخته است. این رقم برای افراد دارای درآمد متوسط ۱۲ درصد و برای افراد دارای درآمد بالا ۴ درصد بوده است.

 

در حالی که انتظار نمی‌رود افراد دارای درآمد بالاتر از رشد قیمت‌ها به سختی افتاده باشند اما ۶۳ درصد آمریکایی‌هایی که درآمد متوسط داشته‌اند و ۴۰ درصد آن‌هایی که درآمد بالا دارند گفته‌اند رشد قیمت‌ها بر بودجه‌شان تأثیر منفی گذاشته است. این رقم در پاییز سال قبل به ترتیب ۱۷ درصد و ۱۲ درصد بوده است که نشان‌دهنده وخیم‌تر شدن وضعیت تورم در آمریکاست.

 

عقب‌نشینی در بازار یکی از واکنش‌های مردم آمریکا به رشد قیمت‌ها در این کشور بوده است. مردم این کشور در مواجهه با رشد قیمت‌ها مجبور شده‌اند هزینه‌های زندگی خود را کاهش دهند و کالاهای کمتری را خریداری کنند. ۲۴ درصد آن‌هایی که از رشد قیمت‌ها به‌سختی افتاده‌اند گفته‌اند نسبت به گذشته کمتر خرید می‌کنند و یا اقلام ضروری را می‌خرند. ۱۷ درصد هم گفته‌اند که کمتر سفر می‌روند و یا مسافرت را فراموش کرده‌اند. ۱۷ درصد هم گفته‌اند برای صرفه‌جویی در مصرف بنزین کمتر نسبت به گذشته رانندگی می‌کنند.

 

واکنش‌های دیگر آمریکایی‌ها برای مقابله با تورم خرید کالاهای ارزان‌تر یا خرید از برندهای کمتر معروف، کاهش مراجعه به رستوران و صرف غذا در بیرون از خانه، کاهش مراجعه به سوپرمارکت‌ها یا تهیه و تولید غذا توسط خود، در خانه ماندن و کاهش هزینه‌های سرگرمی مثل سینما رفتن است.

 

برچسب ها: تورم تورم جهانی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر