25 شهريور 1401 - 16:40

اقتصاد آلمان در آستانه ورشکستگی

کلاوس ارنست، نماینده پارلمان هشدار داد که آلمان با ورشکستگی مواجه است و تحریم‌های روسیه به اقتصاد آلمان آسیب می‌زند.
کد خبر : ۱۴۱۴۰۰

به گزارش ایبنا به نقل از راشا تودی، کلاوس ارنست، رئیس کمیته انرژی بوندستاگ هشدار داد که آلمان در نتیجه سیاست تحریمی روسیه با ورشکستگی مواجه می شود.

این سیاستمدار چپ در پستی در توییتر، اظهارات قبلی اولاف شولز صدراعظم آلمان را مطرح کرد که این تحریم ها نباید بیشتر از رهبری روسیه به اروپا آسیب بزند. ما اکنون هفت سری تحریم اعمال کرده ایم و گازپروم در حال کسب سود بی سابقه است. در عین حال ما با ورشکستگی تهدید می شویم. ارنست تاکید کرد: با روسیه با دید باز مذاکره کنید.

با افزایش شدید قیمت گاز و برق، آلمان، پیش بینی می شود بزرگ ترین اقتصاد اتحادیه اروپا، در سال ۲۰۲۳ منقبض شود. به گفته اندیشکده مؤسسه تحقیقات اقتصادی مونیخ، بحران انرژی اقتصاد آلمان را ویران کند و می تواند به کاهش ۰.۳ درصدی تولید ناخالص داخلی در سال آینده منجر شود.

در اوایل ماه جاری، سیاستمدار چپگرای آلمانی دیگری، این دولت را به دلیل اینکه توانسته کشور را درگیر یک جنگ اقتصادی تمام عیار با بزرگ ترین تامین کننده انرژی خود، روسیه کند، مورد انتقاد قرار داد. او هنگام سخنرانی در بوندستاگ گفت که تحریم های روسیه برای آلمان مرگبار است.

این نماینده مجلس هشدار داد که با خارج از کنترل شدن قیمت انرژی، اقتصاد کشور به زودی فقط یادآور روزهای خوب گذشته خواهد بود و خواستار لغو محدودیت ها در هنگام مذاکره با مسکو شد.

 

ارسال‌ نظر
مفتخری
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷
۰
مطمئن باشید با فرارسیدن زمستان غرب مجبور است که جنگ با روسیه را تمام کند
فیلم و پخش زنده
بیشتر