26 شهريور 1401 - 10:16

زمان تراکنش‌های آزمایشی روبل دیجیتال روسیه اعلام شد

زمان تراکنش‌های آزمایشی روبل دیجیتال روسیه اعلام شد
بانک مرکزی روسیه قصد دارد آزمایش روبل دیجیتال را در معاملات با مشتریان واقعی از ماه آوریل ۲۰۲۳ آغاز کند.
کد خبر : ۱۴۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا به نقل از راشاتودی، به گفته بانک مرکزی روسیه، ارز دیجیتال روسیه می‌تواند در تراکنش‌های آزمایشی در سال آینده مورد استفاده قرار گیرد. الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه (CBR) روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: بانک روسیه (CBR) قصد دارد آزمایش روبل دیجیتال را در معاملات با مشتریان واقعی از ماه آوریل ۲۰۲۳ آغاز کند.

اکنون در حال آزمایش روبل دیجیتال با پانزده بانک هستیم، این واقعاً حالت آزمایشی برای نحوه باز کردن کیف پول در پلتفرم روبل دیجیتال، نحوه انتقال بین مشتریان، نحوه پرداخت برای کالا‌ها و خدمات، از طریق کد‌های QR است. او توضیح داد که تراکنش‌های آزمایشی با مشتریان واقعی در حجم محدود می‌تواند به تدریج در ۱ آوریل ۲۰۲۳ راه‌اندازی شود.

نابیولینا خاطرنشان کرد که علی رغم برخی مسائل فنی، بسیار مهم است که به این شکل جدید روبل دیجیتال اعتماد وجود داشته باشد، همه مسائل امنیت سایبری حل شده تا به صورت یکپارچه و راحت برای مردم باشد.

ارز دیجیتال ملی توسط بانک مرکزی روسیه در اواخر سال ۲۰۲۰ رونمایی شد. انتظار می‌رود این شکل جدید پول با روبل‌های نقدی و غیرنقدی همخوانی داشته باشد. برخلاف ارز‌های مجازی مانند بیت‌کوین، روبل دیجیتال کمترین ریسک را به همراه خواهد داشت و توسط تنظیم‌کننده پولی دولتی صادر شده و توسط پول سنتی هم پشتیبانی می‌شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر