27 شهريور 1401 - 12:02

هند چگونه به پنجمین اقتصاد جهان تبدیل شد؟

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که اقتصاد هند از نظر اندازه از بریتانیا پیشی گرفته و به پنجمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شده است.
کد خبر : ۱۴۱۴۲۶

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از المیادین،‌هند در سال جاری با بهره گیری از حوادث پیرامون خود و دور شدن هرچه بیشتر از جنگ اوکراین و تحریم‌های کشورهای اروپایی علیه روسیه موفق شد، به گونه ای که اقتصاد این کشور از انگلستان پیشی گرفته و به پنجمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شود.

 

البته این اولین بار نیست، زیرا هند، مستعمره سابق بریتانیا، قبلاً به عنوان پنجمین اقتصاد قوی جهان ظاهر شده است و در سال ۲۰۱۹ از بریتانیا و فرانسه پیشی گرفته است. بر اساس گزارش مرکز بررسی جمعیت جهانی، که مقر آن در لندن، پایتخت بریتانیا است.


هفته‌ها پیش، صندوق بین‌المللی پول در آخرین آمار خود فاش کرد که تنها یک دهه پیش، تولید ناخالص داخلی هند یازدهمین تولید ناخالص داخلی در جهان بود، اما با رشد ۷ درصدی پیش‌بینی‌شده برای سال ۲۰۲۲، اقتصاد هند از نظر اندازه از بریتانیا پیشی گرفت.

 

بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول، رشد اقتصاد هند با دوره ای از تورم سریع در بریتانیا همراه بود. طبق پیش بینی بانک مرکزی انگلیس، این امر منجر به بحران هزینه زندگی و خطر رکود در بریتانیا شده است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر