28 شهريور 1401 - 13:56

قیمت نفت افزایش یافت

قیمت نفت افزایش یافت
با کاهش ارزش دلار و نگرانی‌های عرضه نفت، قیمت نفت افزایش یافت.
کد خبر : ۱۴۱۴۷۸

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا به نقل از سی ان بی سی، روز دوشنبه در معاملات اولیه آسیا به دلیل کاهش ارزش دلار و نگرانی‌های عرضه در آستانه تحریم نفت روسیه توسط اتحادیه اروپا در ماه دسامبر، قیمت نفت، نگرانی از رکود جهانی را که می‌تواند تقاضای سوخت را کاهش دهد، جبران کرد. بهای معاملات آتی نفت برنت پس از ۰.۵ درصد افزایش روز جمعه، ۱.۱۵ دلار یا ۱.۳ درصد افزایش یافت و به ۹۲.۵۰ دلار در هر بشکه در ساعت ۴:۱۹ صبح به وقت تهران رسید.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به ۸۶.۱۶ دلار در هر بشکه رسید که ۱.۰۵ دلار یا ۱.۲ درصد افزایش داشت. ارزش کمتر دلار، کالا‌های بر حسب دلار را برای دارندگان سایر ارز‌ها ارزان‌تر می‌کند. در چین، کاهش محدودیت‌های کووید-۱۹ در چنگدو، شهری در جنوب غربی با بیش از ۲۱ میلیون نفر، نگرانی‌ها در مورد تقاضا در مصرف‌کننده شماره ۲ انرژی در جهان را کاهش داد.

صادرات بنزین و گازوئیل چین نیز پس از صدور سهمیه‌های جدید توسط پکن، افزایش یافت و ذخایر بالای داخلی را کاهش داد. با وجود سوالاتی در مورد آینده اقتصاد جهانی، مدیر اجرایی شرکت نفت کویت گفت مشتریان این شرکت همان حجم را بدون تغییر تقاضا می‌کنند. در حال حاضر این کشور خلیج فارس بیش از ۲.۸ میلیون بشکه در روز نفت مطابق با سهمیه اوپک تولید می‌کند.

شرکت نفت بصره یک روز پس از توقف عملیات بارگیری و صادرات نفت از پایانه نفتی بصره عراق به نرخ عادی خود بازگشته است. سخنگوی این شرکت گفت: در نیجریه، کشتی ذخیره و تخلیه آب عمیق بونگا با ظرفیت ۲۰۰ هزار بشکه در روز برای تعمیر و نگهداری در ماه اکتبر برنامه ریزی شده است.

شرکت‌های انرژی ایالات متحده با اعلام عرضه بیشتر از ایالات متحده، هفته گذشته برای اولین بار در سه هفته گذشته سکو‌های نفت و گاز طبیعی را اضافه کردند.  شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز اعلام کرد که تعداد دکل‌های نفت و گاز، که نشانگر اولیه تولید آتی است، در هفته منتهی به ۱۶ سپتامبر با ۴ مرتبه افزایش به ۷۶۳ رسید که بالاترین میزان از ماه آگوست بوده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها