قیمت نفت اندکی افزایش یافت

با وجود افزایش ارزش دلار، قیمت نفت اندکی افزایش یافت.
کد خبر : ۱۴۱۶۱۰

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، در معاملات اولیه روز دوشنبه، قیمت نفت اندکی افزایش یافت، پس از کاهش هفته گذشته به پایین‌ترین سطح هشت ماهه تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا و نگرانی از افزایش نرخ بهره در سطح جهان که باعث رکود اقتصادی می‌شود و تقاضای سوخت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

روز دوشنبه شاخص دلار به بالاترین حد خود در ۲۰ سال اخیر صعود کرد و رشد قیمت نفت را محدود کرد.  بهای معاملات آتی نفت برنت با ۱۷ سنت یا ۰.۲ درصد افزایش به ۸۶.۳۲ دلار در هر بشکه در ساعت  ۴:۴۶ صبح به وقت تهران، رسید، در حالی که معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۲۱ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش به ۷۸.۹۵ دلار در هر بشکه رسید.

هر دو قرارداد نفتی در روز جمعه حدود ۵ درصد کاهش داشتند. تحلیل گران گفتند که نفت خام باید حمایتی پیدا کند در حالی که روسیه نیروهایش را برای جنگ با اوکراین تقویت نموده و تحریم‌های اتحادیه اروپا بر نفت روسیه قرار است در ماه دسامبر اعمال شود.

 ویوک دار، تحلیل گر بانک مشترک المنافع که پیش بینی کرده بود که قیمت نفت برنت در سه ماهه چهارم به ۱۰۰ دلار در هر بشکه بازگردد، گفت: این واقعاً سؤال بزرگی برای نفت در پیش‌بینی چند فصل آینده است، اینکه پیش‌بینی‌های تقاضای ضعیف‌تر چگونه در برابر تحریم‌های اتحادیه اروپا تأثیر می‌گذارد.

 وی گفت: پیدا کردن نفت جایگزین روسیه همچنان برای بازار چالش برانگیز است. با کاهش قیمت ها، توجه به آنچه که اوپک پلاس، ممکن است در جلسه پنجم اکتبر پس از توافق بر کاهش ​​تولید در آخرین جلسه خود انجام دهد، معطوف خواهد شد.

تحلیل گران در یادداشتی با اشاره به اظهارات تیمیپر سیلوا، وزیر نفت نیجریه، گفتند: فروش می‌تواند باعث شود اوپک دوباره مداخله کند، اما با توجه به اینکه اوپک پلاس بسیار کمتر از هدف خود تولید می‌کند، بعید است که هرگونه کاهش اعلام شده تأثیر زیادی بر عرضه واقعی داشته باشد. وی گفت: فکر نمی‌کنم که این تغییر دهنده بازی باشد. داده‌های هفته گذشته نشان داد که اوپک پلاس در ماه آگوست ۳.۵۸ میلیون بشکه در روز کمتر از هدف خود تولید کرده که کسری بزرگ‌تر از ماه قبل است.

نویسنده: کامبیز زاهدپور
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها