هشدار جدی رکود اقتصادی منطقه یورو

به گفته اس اند پی گلوبال، رکود اقتصادی در سراسر ۱۹ کشور منطقه یورو جدی‌تر شده و فعالیت تجاری برای سومین ماه متوالی کاهش یافته است.
کد خبر : ۱۴۱۶۳۴

 به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا به نقل از راشاتودی، نظرسنجی جدید اس اند پی گلوبال نشان داد که رکود اقتصادی منطقه یورو در ماه سپتامبر بیشتر شده و فعالیت تجاری برای سومین ماه متوالی کاهش یافت.  این گزارش نشان داد که تولیدکنندگان در سراسر ۱۹ کشور این اتحادیه به‌شدت تحت تأثیر هزینه‌های سرسام‌آور انرژی قرار گرفته‌اند و شاخص (PMI) به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۱۳ رسیده است. این شاخص از ۴۸.۹ در ماه آگوست تا ۴۸.۲ در ماه سپتامبر کاهش یافت.

 کریس ویلیامسون، اقتصاددان اس اند پی گلوبال، در بیانیه‌ای اعلام کرده است: افزایش قیمت انرژی و افزایش هزینه زندگی نه تنها به تقاضا ضربه می‌زند، بلکه در برخی موارد تولید و فعالیت‌های بخش خدمات را محدود می‌کند.   ویلیامسون هشدار داد: رکود اقتصادی منطقه یورو در راه است. تقاضای کلی در منطقه یورو به کمترین میزان خود از ماه نوامبر ۲۰۲۰، زمانی که این قاره در چنگال موج دوم همه‌گیری بود، سقوط کرد.

 شاخص انتظارات تجاری نیز کاهش یافت و از ۵۶.۶ ماه گذشته به ۵۳.۸ رسید که پایین‌ترین میزان از می ۲۰۲۰ است. اس اند پی گلوبال انتظار دارد اقتصاد منطقه یورو در سه ماهه سوم ۰.۱ درصد کوچک شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها