تحریم رئیس بانک مرکزی روسیه

واشنگتن رئیس بانک مرکزی روسیه را تحریم کرد.
کد خبر : ۱۴۱۶۸۹

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا به نقل از راشاتودی، لیست سیاه به روز شده تحریم آمریکا شامل ده‌ها نفر از همسر و فرزندان مقام‌های دولتی روسیه است.  دولت آمریکا در واکنش به الحاق مناطق اوکراین به روسیه، تحریم‌های اقتصادی جدیدی را علیه صد‌ها مقام روسی، اعضای خانواده آن‌ها و نهاد‌های این کشور اعلام کرده است.

 لیست به روز شده افراد منتشر شده شامل الویرا نابیولینا رئیس بانک روسیه و الکساندر نواک معاون نخست وزیر و همچنین اعضای خانواده مقام‌های ارشد دولتی مانند دیمیتری مدودف رئیس جمهور سابق روسیه، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه، سرگئی سوبیانین شهردار مسکو و نخست وزیر روسیه میخائیل میشوستین است.

۱۰۹ عضو دوما و ۱۶۹ عضو شورای فدراسیون روسیه در این فهرست هستند. علاوه بر این، محدودیت‌های ویزا برای اعضای ارتش روسیه، مقام‌های نظامی بلاروس و نمایندگانی از کرملین اعمال خواهد شد. وزارت بازرگانی هم ۵۷ نهاد را به لیست کنترل خود اضافه کرده است. تمدید تحریم‌های بی‌سابقه، در حالی صورت می‌گیرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با الحاق جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک و همچنین مناطق خرسون و زاپاروژیه به روسیه موافقت کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها