خزانه داری ایالات متحده توضیح داد:

تحریم چند مرحله ای صادرات انرژی روسیه

خزانه داری ایالات متحده توضیح داد که جی هفت، قرار است چگونه نفت روسیه را هدف قرار دهد.
کد خبر : ۱۴۱۷۷۲

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا به نقل از راشاتودی، هدف کشور‌های ثروتمند، محدود کردن درآمد کرملین از صادرات انرژی است که این کار را در سه مرحله انجام می‌دهند. روز سه شنبه بن هریس، یکی از مقام‌های ارشد خزانه داری آمریکا در کنفرانس اروپایی نفت خام آرگوس در ژنو گفت: تحریم‌های آتی کشور‌های جی هفت علیه روسیه، نفت و پتروشیمی‌ها را در سه مرحله هدف قرار خواهند داد.

 به گفته هریس، تحریم‌ها بر نفت خام روسیه و تحریم‌های بعدی بر گازوئیل و در نهایت محصولات کم‌ارزش مانند نفتا متمرکز خواهد شد. او توضیح داد که این صنعت باید تحریم‌های جی هفت را راهی برای ادامه تجارت بداند و هدف این است که اطمینان حاصل شود که نفت روسیه به جریان خود ادامه می‌دهد.

هریس خاطرنشان کرد که قیمتی سقف فروش نفت روسیه، تعیین نشده و افزود که به اندازه کافی بالا خواهد بود تا انگیزه‌ای برای حفظ تولید ایجاد کند که بالاتر از هزینه تولید نهایی گران‌ترین چاه نفت روسیه است. اتحادیه اروپا هم قصد دارد صادرات روسیه را تحریم کند و طبق گزارش‌ها، محدودیت‌های آن مطابق با سقف قیمت نفت مورد توافق G۷ است. این اتحادیه، واردات نفت روسیه از طریق دریا را از ۵ دسامبر و محصولات نفتی را از ۵ فوریه ۲۰۲۳ ممنوع خواهد کرد و خدمات مالی را قطع کرده و بالقوه آن را در سراسر جهان متوقف خواهد کرد.

رهبران غربی در ماه ژوئن توافق کردند که سقف قیمتی نفت خام روسیه را برای محدود کردن میزان پرداخت پالایشگاه‌ها و تجار بررسی کنند. مسکو به صراحت اعلام کرده که از این قانون پیروی نخواهد کرد و در عوض نفت خام خود را به کشور‌هایی ارسال می‌کند که محدودیت ندارند. معاون نخست وزیر الکساندر نواک هشدار داده که کشور‌هایی که از سقف قیمت حمایت می‌کنند هیچ گونه سوخت روسیه را دریافت نخواهند کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر