15 مهر 1401 - 10:36
مدیرعامل بازار متشکل ارزی:

فضای روانی عامل افزایش نرخ ارز است/ انجام معاملات روان در بازار متشکل ارزی/ نوسان ذات بازار است

مدیرعامل بازار متشکل ارزی با بیان اینکه معاملات در این بازار به صورت روان در حال انجام است، گفت: مهم‌ترین عامل موثر رشد قیمت در بازار ارز، فضای روانی حاکم است که مقطعی بوده و نوساناتی را در قیمت ارز ایجاد کرد.
کد خبر : ۱۴۱۸۰۴

به گزارش ایبِنا؛ «امیر هامونی» مدیرعامل بازار متشکل ارزی در خصوص وضعیت بازار متشکل ارزی و افزایش نرخ ارز در این روزها، اظهار داشت: هدف بازارگردان در این روزها نقدشوندگی بیشتر در بازار و پاسخ به نیاز متقاضیان بازار ارز است.

 

وی ادامه داد: مهم‌ترین عامل موثر بر بازار متشکل ارزی جو روانی حاکم است که مقطعی بوده و نوساناتی را در قیمت ارز دارد.

 

مدیرعامل بازار متشکل ارزی گفت: برخلاف نوسانات نرخ ارز در بازار متشکل ارزی و افزایش نرخ ارز، مساله خاصی در این خصوص وجود ندارد. هامونی تاکید کرد: نوسان ذات بازار است و با وجود این نوسان، بازار متشکل ارزی نقدشونده و حجم معاملات روان بوده است.

 

مدیرعامل بازار متشکل ارزی گفت: موضوع مهم برای ما این است که نیاز متقاضی در بازار متشکل ارزی را پاسخ دهیم و عرضه کنندگان (صرافان و صادرکنندگان) به صورت روان ارز عرضه کنند و بازار به تعادل برسد.

 

به گزارش ایرنا، بازار متشکل ارزی، ارزها به‌ صورت نقد معامله می‌شوند و نرخ‌ها در این بازار بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شده و دستوری نیست. خریداران و فروشندگان با سازوکاری مانند بورس، پیش از آغاز معاملات، تقاضاهای خود را ثبت کرده و در نهایت بر اساس نزدیک‌ترین قیمت، معامله می‌کنند.

 

کانون صرافان، کانون بانک‌های خصوصی و شورای هماهنگی بانک‌های دولتی به عنوان بازیگران اصلی این بازار هستند و بانک مرکزی به عنوان نهاد ناظر، بر معاملات این بازار نظارت می کند.

 

شفافیت شکل‌گیری نرخ تعادلی ارز (بر اساس عرضه و تقاضا)،  ایجاد مرجعی برای کشف نرخ و نرخ گذاری با کنترل و نظارت بانک مرکزی،  ساماندهی و توسعه بازار نقدی ارز،  کوتاه شدن دست دلالان بازار ارز و بازارهای غیررسمی در تعیین نرخ ارز و  افزایش شفافیت مالی معاملات و فعالیت بازیگران اصلی بازار ارز از اهداف و مزایای ایجاد این بازار است.

ارسال‌ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
۰
دولت باید جلوی گرانی دلار را بگیرد مردم کمرشون خم شد از گرانی های سرسام اور
فیلم و پخش زنده
بیشتر