15 مهر 1401 - 16:27

مرکز آمار تغییرات تورم بازار مسکن را اعلام کرد

مرکز آمار ایران از تورم (ماهانه) ۳.۳ درصدی قیمت مسکن در شهریور ماه امسال نسبت به مرداد ماه خبر داد.
کد خبر : ۱۴۱۸۰۸

به گزارش ایبِنا، بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در شهریور امسال شاخص قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ۱۵۹.۷ رسیده که نسبت به ماه قبل (۱۵۴.۷)، ۳.۳ درصد افزایش داشته است.

افزایش تورم ماهانه


در ماه گذشته تورم ماهانه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران ۳.۳ درصد بوده است. تورم ماهانه شهریور در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۱.۸ درصد)، ۱.۵ واحد درصد افزایش داشته است.

افزایش تورم نقطه به نقطه


در شهریور تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ۴۵.۷ درصد رسیده است. به‌عبارت دیگر خریداران باید برای خرید یک واحد مسکونی مشخص در شهر تهران به‌طور متوسط ۴۵.۷ درصد بیشتر نسبت به شهریورماه سال گذشته پرداخت کنند.

تورم نقطه به نقطه این ماه در مقایسه با ماه قبل (۴۴ درصد) ۱.۷ واحد درصد افزایش داشته است. منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل است.

افزایش تورم سالانه


نرخ تورم سالانه شهریور آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ۳۰.۳ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۲۸.۴ درصد)، ۱.۹ واحد درصد افزایش داشته است.

متوسط قیمت آپارتمان‌های مسکونی مناطق ٢٢گانه شهر تهران


در شهریور سال‌جاری متوسط وزنی و حسابی قیمت آپارتمان‌های مسکونی فروش رفته در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به ۴۶۱۱۱۱ و ۴۳۹,۸۳۴ هزار ریال رسیده است. در این ماه منطقه یک با متوسط وزنی قیمت ۹۱۰,۱۲۷ هزار ریال بیشترین و منطقه ۱۸ با متوسط وزنی قیمت ۲۴۱,۷۰۵ هزار ریال کمترین قیمت را در بین مناطق ٢٢ گانه شهر تهران به خود اختصاص داده‌اند.

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر