بانک جهانی:

نرخ فقر شدید جهانی افزایش یافت

نرخ فقر شدید جهانی افزایش یافت
گزارش جدید منتشر شده توسط بانک جهانی بیان می‌کند که کرونا منجر به نرخ بالایی از فقر شدید در سطح جهان شده است و کشور هند بار بسیاری از مردمی را که به دلیل آن در فقر افتاده‌اند، متحمل شده است.
کد خبر : ۱۴۲۰۱۷

به گزارش خبرنگار ایبنا به نقل از المنار، بانک جهانی در آخرین گزارش خود با عنوان "فقر و رفاه مشترک ۲۰۲۲: اصلاح مسیر" گفت: نزدیک به ۷۱ میلیون نفر در سراسر جهان به دلیل همه گیری به فقر شدید کشیده شده‌اند، با اشاره به اینکه هند نماینده ۵۶ میلیون یا هشت نفر از هر ۱۰ نفر (۷۹ درصد) است که در سال ۲۰۲۰ به فقر شدید کشیده شده‌اند، که بر بار عظیم این همه گیری در این کشور تأکید می‌کند.

این گزارش نشان داد که هند در همان سال شاهد یک "انقباض اقتصادی واضح" بود و توضیح داد که "اپیدمی کووید-۱۹ نه تنها رشد را کند کرد، بلکه مانعی بر سر راه پیشرفتی است که بسیاری از کشور‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه کاهش فقر داشته‌اند. کرونا زندگی بسیاری از مردم را تغییر داد، تقریباً به توقف کامل صنایع منجر شد و فعالیت‌های اقتصادی جهانی را مختل کرد.»

این گزارش حاکی از آن است که این بیماری همه‌گیر به اقتصاد‌های با درآمد کم و متوسط ​​ضربه زده است و منجر به افزایش نرخ فقر شدید جهانی شده است که از ۸.۴ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۹.۳ درصد در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است.

برچسب ها: اصغر علی کرمی هند
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر