بدبینی بایدن به طرح اقتصادی اولیه تراس

بدبینی بایدن به طرح اقتصادی اولیه تراس
بایدن : «من تنها کسی نبودم که فکر می‌کردم طرح تراس این یک اشتباه است."
کد خبر : ۱۴۲۰۴۹

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از الجزیره، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده گفت که او تنها کسی نیست که طرح اقتصادی اولیه لیز تراس، نخست وزیر بریتانیا - را که منجر به کاهش شدید ارزش پوند شد - اشتباه می‌بیند.

او در ایالت اورگان افزود: «من تنها کسی نبودم که فکر می‌کردم این یک اشتباه است.

کاخ سفید از اظهار نظر در مورد مشکلات تراس خودداری کرد، در حالی که وقتی از بایدن در مورد قدرت دلار پرسیده شد، بایدن گفت: "نگران قدرت دلار نیستم، من نگران بقیه جهان هستم. "

جرمی هانت وزیر دارایی جدید بریتانیا گفت که برخی از مالیات‌ها افزایش خواهد یافت و باید تصمیمات سختی در مورد هزینه‌ها اتخاذ شود.

هانت، که قبلا به عنوان وزیر امور خارجه خدمت می‌کرد، توضیح داد که تراس در حالی که سعی می‌کرد موقعیتی را که کمی بیش از یک ماه پیش داشت، حفظ کند، مرتکب اشتباهاتی شد.

در تلاش برای آرام کردن بازار‌های مالی، تراس وزیر دارایی کواسی کوارتنگ را برکنار کرد و مفاد برنامه اقتصادی بحث برانگیز خود را حذف کرد؛ بنابراین کوارتینگ پس از اینکه تنها ۳۸ روز در این سمت بود، در فهرست کوتاه‌مدت‌ترین وزرای دارایی بریتانیا در رتبه دوم قرار گرفت.

در مقاله‌ای برای روزنامه سان - که اواخر عصر شنبه منتشر شد - تراس اعتراف کرد که این برنامه‌ها "بیشتر و سریع‌تر از آنچه بازار‌ها انتظار داشتند" پیش رفته است.

او افزود: «من گوش دادم و فهمیدم: ما نمی‌توانیم راه را برای یک اقتصاد با مالیات کم و با رشد بالا هموار کنیم، بدون اینکه اعتماد بازار به تعهدمان به وضعیت مالی سالم حفظ شود.»

او گفت که در پایان ماه، هانت برنامه‌ای برای کاهش بدهی عمومی "در میان مدت" تهیه خواهد کرد؛

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر